کد خبر: ۱۴۹۶۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

راه‌اندازی پلتفرم آنلاین تولید و چاپ کتاب توسط یک استارتاپ

بنیانگذار استارتاپ نشریار از راه‌اندازی پلتفرم آنلاین تولید کتاب خبر داد و گفت: در این استارتاپ ما خدمات تولید کتاب، صفحه آرایی، طراحی جلد و چاپ را به صورت آنلاین ارائه می‌دهیم تا بتوانیم هزینه طراحی جلد و صفحه آرایی را در این پلتفرم به صفر برسانیم.

محمدحسین اژه‌ای بنیانگذار استارتاپ نشریار در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» از راه‌اندازی پلتفرم آنلاین تولید کتاب خبر داد و گفت: در این استارتاپ ما خدمات تولید کتاب، صفحه آرایی، طراحی جلد و چاپ را به صورت آنلاین ارائه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: تمرکز ما برای چاپ برمبنای تقاضا است. در حال حاضرنزدیک ۵۰ عنوان کتاب در حوزه کارآفرینی و عمومی به همین سبک چاپ کردیم. این خدمات برای اولین بار در کشور انجام می‌شود. اژه‌ای، مبنای چاپ کتاب را براساس تقاضا، حفظ حقوق مادی و معنوی و صرفه جویی در زمان و هزینه را از ویژگی‌های برجسته استارتاپ نشریار عنوان کرد و گفت: مبنای کار نشریار نوآوری در مدل کسب‌وکار صنعت نشر و استفاده از فنّاوری‌های جدید و مدیریت زنجیره ارزش در این صنعت است.

وی ادامه داد: نشریار یک استارتاپ است که جهت تولید کتاب، نشر یار انتشارات نیست، ولی خدمات تولید کتاب را به نویسندگان و حتی ناشران ارائه می‌دهد. نشریار کتاب چاپ نمی‌کند، ولی کتاب را برای چاپ آماده می‌کند.

بنیانگذار این استارتاپ با اشاره به اینکه خیلی از نویسنده‌ها و مجموعه‌ها هزینه برای چاپ کتاب ندارند، گفت: در همین راستا ما در روز‌های اولیه کمپین پیش فروش را راه انداختیم تا با این روش با ارائه تبلیغات زمینه را برای چاپ کتاب فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: تمام کتاب‌های تولیدی مجوز‌های لازم را دارند و بعد به مرحله چاپ می‌رسند. حوزه کتاب‌های عمومی و کارآفرینی مشکل مجوز ندارند. چاپ کتاب معمولا دو هفته تا ۱۰ روز انجام می‌شود. هزینه اولیه چاپ خیلی افزایش یافته به همین این کار مقرون به صرفه است.

اژه‌ای، هزینه ویراستاری و صفحه‌آرایی را بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: طراحی جلد نیز تعرفه جداگانه‌ای دارد، بنابراین تلاش ما براین است که هزینه طراحی جلد و صفحه آرایی را در این پلتفرم به صفر برسانیم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی