کد خبر: ۱۵۰۰۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ باید زیر چتر حمایت قانون قرار گیرند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی نظام محرومیت‌زدایی و توسعه اقتصادی در کشور است، گفت: باید با تدوین قوانین جامع شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیر چتر حمایتی مجلس قرار گیرند.

خلیل بهروزی فر نماینده مردم از حوزه انتخابیه فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در رابطه با حمایت مجلس شواری اسلامی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و گروه‌های جهادی، در بررسی جزئیات بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش می‌کند برخی از پروژه‌هایی که از حیث قانونی مشکلی نداشته باشد شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز وارد لایحه بودجه کند. با توجه به اینکه دانش‌بنیان شرکت‌هایی است که نیرو‌های جوان، کارآمد و باانگیزه و دارای تخصص‌های بالا در حوزه‌های مختلف هستند و با فکر جهادی در برخی مناطق به ویژه در بخش محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها عملکرد قابل قبولی را در طول این مدت از خودشان به جا گذاشتند.

وی تصریح کرد: در همین راستا مجلس شورای اسلامی می‌تواند نقش بسیار خوبی را در این زمینه ایفا کند. یکی از این ابزار‌های حمایتی مجلس شورای اسلامی، تخصیص بودجه و حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ چرا که شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند سنگ بنای توسعه اقتصاد درون‌زا در کشور باشند و دولت نیز باید ظرفیت‌های خود را برای حمایت از این شرکت‌ها فعال‌تر کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی از اهداف اصلی نظام محرومیت‌زدایی و توسعه اقتصادی در همه جای ایران اسلامی است و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی، می‌توانند ابزاری کارآمد برای تحقق این مهم باشند.

وی با اشاره به اینکه باید با تدوین قانون جامع شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیر چتر حمایتی مجلس قرار گیرند، گفت: با این امر مهم می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق بهره‌مند شد.

بهروزی‌فر تصریح کرد: مجلس یازدهم یکی از اهدافی را هم اکنون دنبال می‌کند بحث نخبه پروری و حمایت از نخبگان جامعه است؛ چرا که نخبه‌ها به عنوان سرمایه‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آیند و ما معتقدیم که دولت برای این سرمایه‌های عظیم هرچقدر سرمایه‌گذاری کند باز هم کم است، چون این سرمایه‌ها تمام ناشدنی هستند و می‌توانند به صورت مستمر در حوزه‌های مختلف با خلاقیت خودشان کشور را در بخش‌های کلیدی کمک کنند.

نماینده مردم از حوزه انتخابیه فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین مجلس یازدهم یکی از اهدافی که در این راستا دنبال می‌کند تا مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب این امر مهم به عنوان یکی از اسناد بالادستی محسوب شوند تا مجلس شورای اسلامی نیز متناسب با این سیاست‌ها تدابیری را اتخاذ کند.

بهروزی‌فر خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بودجه بیشتری نسبت به سال گذشته برای حوزه فناوری نانو اختصاص یافته است و ما هنوز در بخش هزینه‌ها برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم، چون منابع یک بخشی از بودجه است بخش هزینه که مهم است امیدواریم در این بخش بودجه خوبی اختصاص پیدا کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی