کد خبر: ۱۵۰۲۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۸

اولین توریست خوش شانس ماه چه کسی است؟

یک میلیاردر مد ژاپنی حق خرید اولین گردشگر ماه اسپیس ایکس را در مأموریتی که برای سال 2023 برنامه ریزی شده خریداری کرد؛ اما او تنها نخواهد بود و 8 گردشگر خوش شانس دیگر هم او را همراهی خواهند کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، یوساکو مازاوا میلیاردر مد ژاپنی تمام صندلی های پرواز شرکت اسپیس ایکس را خریداری و اعلام کرد که قصد دارد هشت نفر را انتخاب کند،؛ تا طی سفر یک هفته ای با او به مدار ماه بروند.

علاقه مندان تا 14 مارس فرصت دارند قبل از انجام غربالگری اولیه پیش ثبت نام را در سایت DearMoon انجام دهند.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس نیز گفت که احتمال حمل و نقل ایمن تا سال 2023 امیدوار کننده به نظر می رسد و تأیید کرد که این مأموریت اولین پرواز فضایی خصوصی است که انسانها را از مدار زمین فراتر می برد.

مازاوا همان کسی است که سه سال پیش با موشک در حال توسعه استارشیپ اسپیس ایکس یک سفر رفت و برگشت به ماه رزرو کرد. در آن زمان وی صندلی های دیگر سفینه را به هنرمندان پیشنهاد داد اما اکنون تغییر عقیده داده و همه افراد را هنرمند خوانده است.

در ویدئویی که روز سه شنبه 2 مارس منتشر شد مازاوا که ثروت خود را با یک فروشگاه آنلاین مد به دست آورده، گفت اکنون هشت صندلی برای پرواز ماه به هر کسی که خود را هنرمند می داند، ارائه می دهد.

دو معیار اصلی برای انتخاب گردشگر از نظر مازاوا وجود دارد: اول اینکه، او می خواهد از افراد با افکار بزرگ و اندیشه کارهای بزرگ دعوت کند و دوم  کاندید باید مایل و قادر باشد تا از سایر خدمه که دارای آرزوهای مشابه هستند حمایت کند.

ارسال نظرات
وبگردی