کد خبر: ۱۵۰۲۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۵
مدیرعامل شرکت میم دارو در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

درمان قطعی میگرن توسط محققان داخلی فراهم شد/ ۲۵ داروی طبیعی به زودی روانه بازار می‌شود

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میم دارو، از تولید داروی میگرن کات با دانش بومی خبر داد و گفت: این شرکت تمام ابزارهای جانبی برای رفع این بیماری را از قبیل دسترسی، زمانبندی و سایر راهکار درست مصرف دارو فراهم کرده تا بیماران بتوانند بارعایت با سهولت در رعایت شرایط مصرف این دارو به درمان قطعی میگرن دست یابند.

درمان قطعی میگرن توسط محققان داخلی فراهم شد/ ۲۵ داروی طبیعی به زودی روانه بازار می‌شود

صالح رمضانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میم دارو، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره فعالیت این شرکت دانش‌بنیان، اظهار کرد: این شرکت یکی از شرکت‌هایی است که در حال حاضر در حوزه تولید دارو‌های نوآورانه فعالیت می‌کند. این شرکت دانش‌بنیان پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق به جایگاه کنونی خود دست یافته است. در حال حاضر شرکت میم دارو به عنوان اولین تولید کننده دارو‌های درمان کننده میگرن توانسته بیماری میگرن را مغلوب توان علمی دانشمندان ایرانی سازد.

وی تصریح کرد: میم دارو با داشتن آزمایشگاه‌های پیشرفته و خطوط تولید صنعتی دارو و نیروی توانمند توانسته چندین داروی طبیعت محور در حوزه‌های میگرن، آلرژی و سرطان را تولید کند.

رمضانی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ محصول در سازمان غذا و دارو در دست بررسی است و یکی از نکات اساسی که در این بخش وجود دارد تمامی دارو‌های نووالتی است. می‌توان گفت زمینه انجام تحقیق و توسعه در ابتدای دهه ۷۰ شکل گرفته است و یکی از این دسته محصولات که قرار است روانه بازار شود حاصل کار تحقیقاتی یک تیم ۲۴ نفره در حوزه کووید-۱۹ است که هم اکنون مسیر تحقیق و توسعه کارآزمایی بالینی آن برای کاهش علائم بالینی و عوارض جانبی ناشی از کووید-۱۹ انجام شده است و در مراحل انتهای دریافت مجوز هستیم.

وی تأکید کرد: این دارو شامل قرص و اسپری بینی و دهانی و قطره است که این دارو هنوز وارد بازار نشده و تنها کد اخلاق این محصول را دریافت کردیم. همچنین تست انسانی به صورت کامل انجام شده است و پیش بینی می‌شود که بهار سال آینده وارد بازار شود.

رمضانی با بیان اینکه میگرن کات نتیجه ۲۵ سال تحقیق و توسعه و آزمایش‌های مکرر بر روی بیماران مختلف است، از تجربه‌های استفاده این دارو توسط بیماران مختلف و همچنین دریافت پاسخ‌های مثبت در کلینیک تخصصی آرامش، یاد کرد و در ادامه افزود: این شرکت تمام ابزار‌های جانبی برای رفع این بیماری را از قبیل دسترسی، زمانبندی و سایر راهکار درست مصرف دارو فراهم کرده تا بیماران بتوانند بارعایت با سهولت در رعایت شرایط مصرف این دارو به درمان قطعی میگرن دست یابند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میم دارو، گفت: میگرن‌کات دارویی از عصاره ترکیب گیاهان دارویی برگرفته از منابع طب سنتی است که تحقیق و توسعه نظری، آزمایشگاهی، کارآزمایی بالینی، تولید آزمایشگاهی، تولید نیمه صنعتی را با موفقیت به پایان رسیده است و به فرمولاسیون و دانش فنی تولید داروی درمان دست پیدا کردیم. برای این منظور درمانگاه چند تخصصی آرامش تهران (معروف به کلینیک میگرن)، اولین کلینیک میگرن در خاورمیانه توسط سهامداران میم دارو ایجاد شد.

رمضانی، تصریح کرد: میگرن کات علاوه بر اثربخشی مثبت و درمان سردرد‌های میگرنی، به کاهش شدت سایر سردرد‌ها در زمان درد نیز کمک می‌کند. وقتی فرد در زمان حین درد از این دارو استفاده کند به شدت سردرد فرد کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در ترکیبات این دارو از ۲۰ نوع گیاه دارویی استفاده کردیم که بعد از سال‌ها کار تحقیقاتی با تأییدیه سازمان غذا و دارو و انجام آزمایش‌های بالینی به مرحله تولید رسیده است. این محصول با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی وارد چرخه صنعتی شده است.

وی تصریح کرد: این داروی کاملا گیاهی و فاقد اثرات جانبی بوده و هم اکنون در داروخانه‌های سراسر کل کشور موجود است. بیماران و افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند با انجام تست‌های ساده و همچنین مشاوره رایگان از قطعیت بیماری خود مطلع و از این محصول استفاده کنند.

رمضانی خاطرنشان کرد: شکل داروی تولید شده از نوع اسپری است به بیماران گوارشی این کمک را خواهد کرد که روند دارو رسانی بدون عوارض گوارشی و با سرعت بالاتر از انواع دارو‌های خوراکی انجام شود. در مرحله کارآزمایی بالینی این دارو بر بیش از ۵۱۸ بیمار مورد مطالعه و کارآزمایی بالینی قرار گرفته است. بین ۸۱ تا ۸۳ درصد از بیماران میگرنی استفاده کننده اسپری میگرن کات تغییرات قابل توجهی در وضعیت سردرد‌های میگرنی خود تجربه کرده اند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میم دارو، گفت: داروی میگرن کات براساس استاندارد‌های جهانی تولید شده و این دارو از سال ۹۶ وارد بازار شده است یکی از ویژگی‌های اساسی این دارو پتانسیل صادراتی بودن آن است با توجه به اینکه بیشترین تعداد بیماران میگرنی در دنیا در کشور‌های حاسیه خلیج هستند وقتی آمار اطلاعاتی میگرن در دنیا ۱۱ درصد است در حاشیه خلیج حدود ۲۴ درصد است.

وی گفت: صادرات محدودی را به عراق و پاکستان انجام دادیم اگر مسئولان کمک کنند می‌توانیم صادرات را گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میم دارو، ادامه داد: در سال آینده ۲۵ دارویی طبیعی را که فرموله کردیم روانه بازار می‌شود که این دارو‌ها برای کنترل سردرد، سردرد‌های میگرنی و سردرد‌های تنشی کاربرد دارند بخشی از آن‌ها در حوزه دارو‌های سیکل‌های هورمونی بانوان، بخشی نیز تقویت کننده سیستم ایمنی است. یکی از پروژه اختصاصی که در دست اجرا داریم این است که پس از گذراندن مراحل نهایی و ثبت در سازمان غذایی محصولات کرونا است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
این مقاله بود؟ آگهی بود؟ چی بود؟
1
1
ناشناس
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
إن شاءالله که زودتر روانه بازار بشه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی