کد خبر: ۱۵۰۷۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۶
در گفتگو با نبض فناوری؛

تامین قطعات کلیدی درگیرودار بروکراسی‌های ادارای و نبود حمایت مالی مسئولان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: متاسفانه بروکراسی‌های ادارای و نبود حمایت مالی از سوی مسئولان ما را در تامین قطعات بامشکل مواجه ساخته است. از آنجا که بخشی از قطعات از خارج می‌شود، بنابراین به دلیل نوسانات نرخ ارز و نبود ثبات در بازار تامین این قطعات فقط از طریق دلالان و واسطه گران برای ما امکان‌پذیر است این درحالیست که در این شرایط فعلی اقتصادی تامین این همه هزینه از عهده این شرکت دانش‌بنیان خارج است.

کاوه عزتی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار« نبض فناوری» در رابطه با فعالیت این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و نرم‌افزارها و سامانه‌های تخصصی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون انواع مختلف دستگاه پی ال سی چوب، بسته‌های لیزرفایبر مخصوص برش فلزات را برای صنایع تولید می‌کنیم. این دستگاه‌ها براساس نیاز مشتری تولید و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

عزتی با بیان اینکه این تجهیزات توسط برخی شرکت‌ها تولید یا وارد می‌شود، گفت: ما در تولیدات خودمان علاوه برارتقای کیفیت تولید قیمت محصول را پایین‌تر از شرکت‌های دیگر در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر 5 درصد سهم بازار داخلی توسط این شرکت تامین می‌شود. اگر بتوانیم آرندی را قوی‌تر کنیم، وضعیت تولیدات بیشتر خواهد بود.

عزتی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که این شرکت دانش‌بنیان نوپا بوده و در کمتر از یکسال توانسته دستاوردی‌های خوبی به جا بگذارد. همچنین اگر بازار ثبات پیدا کند و در حوزه تامین قطعات به مشکل برنخوریم به طور یقین سهم خودمان را ارتقا خواهیم داد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: طی یک سال گذشته حدود 300 دستگاه mdf، 4 دستگاه لیزرفایبر تولید کردیم و تمام تلاشمان براین است که دستگا‌ه‌های چوب را به صورت پیش ساخته تولید کنیم و این موضوع زمانی تحقق خواهد یافت که منابع مالی تامین شود.

وی تأکید کرد: در صورت تامین اعتبار بتوانیم در سال 60 دستگاه mdf و 10 دستگاه لیزرفایبر را تولید کنیم.

وی به چالش‌های عمده در این بخش اشاره کرد و گفت: متاسفانه بروکراسی‌های ادارای و نبود حمایت مالی از سوی مسئولان ما را در تامین قطعات بامشکل مواجه ساخته است. از آنجا که بخشی از قطعات از خارج می‌شود، بنابراین به دلیل نوسانات نرخ ارز و نبود ثبات در بازار تامین این قطعات فقط از طریق دلالان و واسطه گران برای ما امکان‌پذیر است این درحالیست که در این شرایط فعلی اقتصادی تامین این همه هزینه از عهده این شرکت دانش‌بنیان خارج است. همچنین تولیدات ما براساس سفارس مشتری ساخته می‌شود. متاسفانه پرداخت منابع مالی در یک پروسه زمانی طولانی به تولیدات و مشتریان این شرکت آسیب وارد می‌کند چرا که در این فاصله زمانی قیمت قطعات مدام بالا و پایین می‌شود و ما نمی‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم و این امر مهم نشان می‌دهد که اتحاد بین خود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نماینده‌های آنها در شهرستان‌ها وجود ندارد و هرکدام همدیگر را مقصر تلقی کرده و کم‌کاری خودشان را به همدیگر پاس می‌دهند. این  موضوع سبب می‌شود که شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان با شکست مواجه شوند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی