کد خبر: ۱۵۰۸۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۱

انگلستان شرکت اپل را به رفتارهای ضد رقابتی محکوم کرد

اتحادیه نظارت بر رقابت انگلستان اپل را به رفتارهای ضد رقابتی محکوم کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت اپل در مورد سیاست‌های خود در رابطه با فروشگاه App Store با محدودیت‌های بسیار زیادی رو به رو است و اتحادیه اروپا قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای را برای این شرکت در نظر گرفته است. این اتحادیه اخیرا شرکت اپل را به تصمیمات ضد رقابتی محکوم کرده است و با شکایت چند توسعه دهنده نرم افزار از این شرکت موضوع انحصار طلبی اپل بیش از هر زمانی مورد بحث قرار گرفته است. از طرفی هم درگیری بین اپل و فروشگاه اپیک گیمز یکی دیگر از موضوعات انحصار طلبی اپل اعلام شده است.

گفتنی است که اپل در ماه‌های اخیر توسعه دهندگان را مجبور به استفاده از سرویس پرداخت رسمی این شرکت کرده است و نرم افزازهایی که از درگاه پرداخت اختصاصی خود استفاده می‌کنند را از اپ استور حذف کرده است. اجبار اپل به استفاده از درگاه اختصاصی این شرکت صرفا برای دریافت سود بالاتر از توسعه دهندگان است. سازمان رقابت بازارها نیز اعلام کرده است که اپل متهم به رفتارهای ضد رقبتی است و تحمیل به استفاده از یک درگاه خاص نوعی شرط ناعادلانه برای توسعه دهندگان به شمار می‌رود.

احتمال کاهش کاربران محصولات شرکت اپل

مدیر اجرایی سازمان نظارت بر رقابت انگلستان نیز اعلام کرده است که میلیون‌ها نفر به طور روزانه از سرویس‌های پخش غذا یا برنامه‌هایی که نیاز به خریداری در آن‌ها وجود دارد استفاده می‌کنند، اما این اقدام اپل باعث می‌شود تعداد مشتریان کمتر شده و به توسعه دهندگان نیز آسیب جدی‌تر وارد شود؛ علاوه بر این اعمال قوانین این چنینی باعث می‌شود شرکت اپل نیز کاربران خود را از دست بدهد.

با این حال باید منتظر بود و دید شرکت اپل چه تصمیمی برای راضی نگه داشتن توسعه دهندگان و سازمان نظارت بر رقابت انگلستان خواهد گرفت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی