کد خبر: ۱۵۱۰۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

دستگاه سریع تولید کننده جلبک دریایی+فیلم

دانشمندان نوعی آسانسور برای تولید جلبک دریایی جهت سوخت های زیستی ایجاد کردند که 4برابر سریعتر از قبل عمل می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، دانشمندان در تلاش برای کند کردن تاثیر مخرب بشریت روی کره زمین در حال بررسی نقش اقیانوس ها در این زمینه هستند.

دانشمندان دانشگاه جنوب کالیفرنیا تکنیک «kelp elevator» را کشف کردند که جلبک دریایی زیادی تولید  و به طور بالقوه یک زیست سوخت با بازده بالا برای کمک به ما در از بین بردن سوخت های فسیلی فراهم می کند.

در حال حاضر بسیاری از زیست سوخت های زمینی که قادر به تأمین انرژی اتومبیل ها، هواپیماها، کشتی ها و کامیون ها هستند از محصولات مزارع تولید انبوه مانند ذرت، دانه های سویا و گیاهان تأمین می شوند. مشکلات متعددی از جمله استفاده از فضای محدود برای تأمین مواد غذایی، آلودگی ناشی از سموم دفع آفات و کودها و تجاوز به زیستگاه های نادر تنوع زیستی در این گزینه ها وجود دارد.

با تکیه بر جلبک های دریایی غول پیکر از این مشکلات جلوگیری می شود، بلکه جلبک های دریایی برای استفاده به عنوان زیست سوخت مناسب تر هستند.

جلبک دریایی غول پیکر (کتانجک غول) در شرایط ایده آل می تواند با سرعت چشمگیر تا 35 سانتی متر (14 اینچ) در روز رشد کند. آنها به طور مداوم شاخه های جدید تشکیل می دهند و اجازه می دهند تا شاخه های بالغ به 30 متر (98 فوت) برسند.

اما این سوال باقی است که آیا ما می توانیم جلبک دریایی کافی برای تأمین سوخت آینده خود به روشی سازگار با محیط زیست پرورش دهیم؟ اکنون، محققان روشی را کشف کرده اند که به طور موثر جلبک دریایی  تولید می کنند.

این تیم متوجه شد که جلبک دریایی در اعماق بیشتری با برخی تغییرات فیزیولوژیکی روبرو شده که باعث می شود آنها از عهده افزایش فشار برآیند. محققان یک آسانسور جلبک دریایی در سواحل کالیفرنیا از شیشه فایبرگلاس و فولاد ضد زنگ ساخته اند. این روش می تواند به كشاورزی مناطق عظیمی از اقیانوس فقیر از مواد مغذی باز کمک کند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی