کد خبر: ۱۵۱۲۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۰

نسل هزاره بیشتر در معرض اضطراب قرار می‌گیرند

یک متخصص مغز و اعصاب بر این باور است که نسل هزار بیشتر از نسل‌های دیگر در معرض اضطراب و استرس است.

به گزارش «نبض فناوری»، مایند بادی اعلام کرد، شیوع ویروس کرونا در جهان باعث ایجاد بحرانی شدید در سلامت روان شده است. همه افراد، صرف‌نظر از سن‌شان، باید سلامت روان را در اولویت قرار دهند. براساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، از هر چهار بزرگسال ۱۸ تا ۲۴ ساله یک نفر طی همه‌گیری کرونا به طور جدی به خودکشی فکر کرده است. این امر نشان می‌دهد که نسل جوان جوامع با مشکلات زیادی در حوزه سلامت روان دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

براساس یافته‌های کارولین لیف، آسیب‌شناس و متخصص عصب‌شناسی شناختی؛ نسل هزاره (افرادی که از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶) به دنیا آمده‌اند، بیشتر از دیگران در معرض اضطراب قرار می‌گیرند. نتایج مطالعات بالینی وی نشان می‌دهد که مغز افراد نسل هزاره از نظر فیزیکی پیرتر به نظر می‌رسد. سین بیولوژیکی برخی از داوطلبانی (متولدهای نسل هزاره) که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر از سن واقعی آنها بود.

به عبارت دیگر، جوانان ۲۵ تا ۳۵ ساله در این مطالعه بررسی شدند اما از نظر جسمی ۶۰ تا ۷۰ ساله بودند. حال سوال اینجاست که چرا نسل هزاره با این تغییرات وحشتناک دست‌وپنجه نرم می‌کنند؟ پاسخ این پرسش به توانایی متولدین نسل هزاره در زمینه‌سازی آینده برمی‌گردد. این افراد در سنی قرار دارند که به تازگی آینده و مسئولیت ناشی از آن را درک کرده‌اند. نسل هزاره به این واقعیت رسیده که این آینده دست‌نیافتی تاریخ انقضایی دارد.

در سن ۱۸ تا ۲۴ سالگی مرگ و موضوعات این قبیل ناملموس به نظر می‌رسد. با این حال افراد نسل هزار در حال حاضر در سنی قرار دارند که آینده را به شکل ملموس‌تری درک می‌کنند اما دقیقاً مطمئن نیستند که چگونه باید به آن برسند. این عدم قطعیت فضای بزرگی را برای نفوذ اضطراب ایجاد می‌کند.

منبع/ آنا

ارسال نظرات
وبگردی