کد خبر: ۱۵۱۳۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

چاپ سریع اندام های مصنوعی با روش جدید+فیلم

ممکن است هنوز ماشین پرنده نداشته باشیم، اما تخیل علمی اندام های چاپ سه بعدی به لطف روش سریعی که توسط مهندسان دانشگاه بوفالو ایجاد شده، فقط یک قدم تا واقعیت فاصله دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، تصاویر سریع نشان می دهد که یک چاپگر سه بعدی در 19 دقیقه کاملاً یک دست مصنوعی ساخته، کاری که با استفاده از روش های معمول چاپ سه بعدی شش ساعت طول می کشد.

Ruogang Zhao، نویسنده همکار این تحقیق گفت: فناوری که ما توسعه داده ایم 10-50 برابر سریعتر از استاندارد صنعت است و با اندازه های نمونه بزرگ کار می کند که دستیابی به آنها بسیار دشوار بوده است.

این فرآیند به استریولیتوگرافی وابسته است که از لیزر برای سخت شدن رزین مایع و مواد ژله مانند موسوم به هیدروژل استفاده می کند و می تواند مقدار زیادی آب را بدون حل شدن جذب کند. هیدروژل ها معمولاً در محصولات تجاری مانند لنزها، چسب و پوشک های یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته محققان، این روش به ویژه برای چاپ صحیح تمام جزئیات ریز در سلولهای دارای شبکه رگ های خونی مناسب است، چیزی که انتظار می رود نقشی اساسی در تولید نهایی بافت و اندام های انسانی چاپ شده 3 بعدی داشته باشد.

نتایج این تحقیق در مجله Advanced Healthcare Materials منتشر شده که می توانید از اینجا آن را بخوانید.

محققان اعلامکردند که روش آن ها امکان چاپ سریع مدلهای هیدروژل به اندازه سانتی متر را فراهم می کند. این به طور قابل توجهی تغییر شکل و آسیب های سلولی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تنش های محیطی را که معمولاً در روش های چاپ سه بعدی معمولی مشاهده شده کاهش می دهد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی