کد خبر: ۱۵۱۴۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۰

رونمایی تویوتا از یک ماژول پیل سوختی فشرده/ دستیابی به خودروهای هیدروژنی تسهیل می‌شود

تویوتا از یک ماژول پیل سوختی فشرده رونمایی کرد که می‌تواند دستیابی به خودروهای هیدروژنی را تسهیل کند.

به گزارش «نبض فناوری»، تک اورگ اعلام کرد، تویوتا یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تحرک با انرژی هیدروژن است. اتومبیل‌های دارای پیل‌های سوختی هیدروژن (FC) اساساً اتومبیل‌های برقی هستند که خودشان برق تولید می‌کنند. بااین‌حال، آنها به‌هیچ‌وجه محبوبیت زیادی ندارند، زیرا زیرساخت‌های هیدروژن کم است. تویوتا امیدوار است که با یک محصول جدید که می‌تواند در وسایل نقلیه مختلف به‌کار گرفته شود، این وضعیت را تغییر دهد.

اتومبیل‌های هیدروژنی عالی هستند، زیرا تنها چیزی که از آنها ساطع می‌شود بخارآب است. آنها بسیار سریع‌تر از خودروهای الکتریکی شارژ می‌شوند. بااین‌حال، اتومبیل‌های مجهز به پیل‌های سوختی نیز بسیار گران هستند و زیرساخت‌های آنها (ایستگاه‌های سوخت هیدروژن) بسیار کمیاب است.

اما تا وقتی زیرساخت‌ها بهبود نیابند و بیشتر نشوند، تعداد اتومبیل‌های هیدروژنی نادر خواهد بود. اگر تولیدکنندگان بیشتری به فناوری پیل‌های سوختی هیدروژنی علاقه‌مند شوند، این حوزه به‌طور قابل‌توجهی متحول خواهد شد.

رونمایی تویوتا از یک ماژول پیل سوختی فشرده/ دستیابی به خودروهای هیدروژنی تسهیل می‌شود

تویوتا اکنون ماژول‌هایی را معرفی کرده است که می‌توانند در کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها و کشتی‌ها و همچنین ژنراتورهای ثابت ادغام شوند. ماژول جدید تویوتا در دو بسته عمودی و افقی ارائه می‌شود.

این ماژول‌ها ۶۰ یا ۸۰ کیلووات نیرو و دامنه ولتاژ ۴۰۰ تا ۷۵۰ ولت تولید می‌کنند. تویوتا می‌گوید این ماژول‌ها بسیار قابل‌اعتماد بوده و تعمیر و نگهداری آن آسان است.

رونمایی تویوتا از یک ماژول پیل سوختی فشرده/ دستیابی به خودروهای هیدروژنی تسهیل می‌شود

منبع/ آنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی