کد خبر: ۱۵۱۵۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۵

پهپادها برای ارسال واکسن کرونا به‌کار گرفته می‌شوند

هواپیماهای بدون سرنشین در دوران کرونا نقش مهمی در ارسال دارو به مناطق دوردست داشتند و اکنون از آن‌ها به عنوان وسیله انتقال دهنده واکسن استفاده می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، اگرچه هنوز عمده جمعیت جهان در مقابله بیماری کرونا واکسینه نشده‌اند ولی باید مسئله ارسال دارو برای مردمی که در مناطق صعب‌العبور زندگی می‌کنند را در نظر گرفت. در چنین شرایطی پهپادها نقش مؤثری را ایفا کرده و می‌توانند واکسن کرونا را به نقاط مختلف دنیا برسانند.

اکنون شرکت زیپ‌لاین(Zipline) قصد دارد با استفاده از پهپادهای خود واکسن کرونا را به مناطقی که دسترسی زمین به آن‌ها وجود ندارد و یا فاصله آن با مراکز درمانی زیاد است ارسال کنند. هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت به گونه‌ای طراحی شده که محموله خود را با دقتی کمتر از ۳ متر در مقصد تعیین شده رها می‌کند. واکسن‌های کرونا در بسته‌بندی خاصی در قسمت بار پهپاد قرار داده شده و به دست ساکنان مناطق مختلفی می‌رسد.

پهپادها برای ارسال واکسن کرونا به‌کار گرفته می‌شوند

این شرکت پیش‌تر سرویس‌های حمل‌ونقل خود را در تعدادی از کشورهای آفریقایی ارائه داده بود و مردم کشورهای این قاره نیز از خدمات زیپ‌لاین استقبال کردند. باتوجه به جهش‌های متعددی که از سال گذشته تاکنون در ویروس کووید-۱۹ رخ داده واکسیناسیون می‌تواند راه‌حلی مؤثر برای مقابله با شیوع گسترده بیماری و جلوگیری از مرگ تعداد بیشتری از مردم شود.

کارشناسان فناوری معتقدند شرکت‌های داروسازی با چالش‌های اساسی برای ارسال دارو و واکسن کرونا به مردم مواجه هستند و در این وضعیت شرکت‌های فناوری می‌توانند به روند توزیع دارو کمک شایانی کنند.

منبع/ آنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی