کد خبر: ۱۵۱۸۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۰

تشعشعات هسته‌ای فرانسه در دهه ۱۹۶۰ از صحرای آفریقا به این کشور بازگشت!

گفته می‌شود ابری متشکل از گرد و غبار در صحرای بزرگ آفریقا که رادیواکتیوی است، درحال بازگرداندن تشعشعات آزمایش‌های هسته‌ای فرانسه در دهه ۱۹۶۰ به این کشور است و مانند یک بومرنگ به این کشور بازمی‌گردد.

تشعشعات هسته‌ای فرانسه در دهه ۱۹۶۰ از صحرای آفریقا به این کشور بازگشت!

به گزارش «نبض فناوری»، آی‌ای اعلام کرد، می‌گویند هرچه بکارید همان را درو خواهید کرد، اما گاهی درستی این ضرب‌المثل ثابت نمی‌شود. اکنون یک سازمان غیردولتی فرانسوی موسوم به "ACRO" گزارش داده است که ابری از گرد و غبار رادیواکتیوی مانند یک بومرنگ در حال بازگشت به فرانسه است.

فرانسه آزمایشات هسته‌ای خود را در دهه ۱۹۶۰ در صحرای بزرگ آفریقا که بزرگترین صحرای گرم جهان است، انجام داد و اکنون به نظر می‌رسد که این تشعشعات در حال بازگشت به این کشور هستند. اگرچه این تشعشعات برای سلامتی انسان خطرناک تلقی نمی‌شوند، اما بازگشت آنها به فرانسه کنایه‌آمیز است.

سازمان ACRO ادعا می‌کند "سزیم-۱۳۷" که محصول شکافت هسته‌ای ایجاد شده در انفجارهای هسته‌ای است، در ابرهایی از گرد و غبار به فرانسه بازگردانده می‌شوند. این سازمان غیردولتی پس از انجام آزمایش روی گرد و غبار اخیرا آمده از صحرای بزرگ آفریقا که در منطقه "ژورا" نزدیک مرز فرانسه با سوئیس جمع‌آوری کرده بود، به این نتیجه رسید.

این سازمان در بیانیه‌ای گفت: با توجه به رسوبات همگن در یک منطقه وسیع، بر اساس این نتیجه تحلیلی ACRO تخمین می‌زند که ۸۰ هزار بشکه در هر کیلومتر مربع "سزیم -۱۳۷" وجود داشته باشد. این آلودگی رادیواکتیوی که از فاصله‌ای بسیار دور می‌آید، حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای فرانسه در ۶۰ سال پیش است.

پروفسور "پدرو سالازار کاربالو" دانشمند دانشگاه "لاگونا" که مسئول آزمایش این ابر گرد و غبار است، به یورونیوز گفت این ماده کاملاً بی‌خطر است. وی همچنین مسئول آزمایش گرد و غبار برآمده از طوفان‌های شدید در سال ۲۰۲۰ بود که بسیاری از فرودگاه‌ها را تعطیل کرد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی