کد خبر: ۱۵۱۹۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۰

امکان جابه‌جایی اطلاعات بدون نیاز به اینترنت

تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مودم‌هایی را طراحی کرده است که بدون نیاز به اینترنت امکان جابه جایی اطلاعات را به کاربر می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، محمد ناصر نوری، مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان گفت: این شرکت در حوزه تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار فعالیت می‌کند و تلاش داریم تا محصولاتی تولید کنیم که نوآورانه و پاسخی به یک نیاز فناورانه در یکی از بخش‌های کشور باشد.

وی سیستم عامل مقاوم در برابر طیف خاصی از بدافزارها را از محصولات تولیدی این شرکت دانست و افزود: برنامه‌های آنتی ویروس مختلفی توسط شرکت‌های امنیتی برای مقاومت در برابر ویروس‌ها تولید می‌شود، ما تلاش کردیم که خود سیستم عامل را مقاوم‌سازی کنیم؛ از این رو سیستم عامل ویندوز تولید شده در مقابل طیف گسترده‌ای از بدافزارها، ایمن می‌شود و به سیستم نفوذناپذیری تبدیل می‌شود.

نوری با بیان اینکه یکی دیگر از محصولات این شرکت، مدیا مودم است، توضیح داد: این محصول نسل جدیدی از مودم‌ها محسوب می‌شود و بدون اینترنت قادر به کار است. از این مودم به ویژه در مکان‌های عمومی و کسب و کارهای مختلف مانند اتوبوس‌ها و قطارهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری، رستوران‌ها، باشگاه بدنسازی یا مراکز درمانی می‌توان استفاده کرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی ادامه داد: مراجعه کنندگان از طریق وای فای به این محصول مرتبط می‌شوند و بدون پرداخت هزینه‌ای بابت اینترنت به دیتاهای خود دسترسی می‌یابند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی