کد خبر: ۱۵۱۹۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

دستگاه حرارت سنج غیر تماسی دما با سیستم مادون قرمز توسط محققان داخلی ساخته شد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه دستگاه حرارت سنج غیر تماسی مادون قرمز (پیرومتر) با استفاده از ابزارها و قطعاتی در حوزه اپتیک، اپتو الکترونیک و الکترونیک صنعتی ساخته شده است، افزود: در بسیاری از فرآیندهای متالورژیکی اندازه‌گیری دما به طور مستقیم امکان‌ ناپذیر یا خطرناک است در حالی که با استفاده از این دستگاه، دما بدون تماس و از فاصله دور با دقت قابل اندازه‌گیری است.

محمدابراهیم سقزچی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار« نبض فناوری»، اظهار کرد: این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان توسط عده ای از دانش آموختگان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و شهید بهشتی در سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرد تا این شرکت در مدت کوتاهی با توانایی و ظرفیت‌های خود توانست قابلیت‌های چشمگیر خود را با تولید انبوه تجهیزات ابزار دقیق اپتیکی که برای اولین بار در کشور تولید می شدند، به منصه ظهور بگذارد.

وی تصریح کرد: این شرکت تلاش کرد تا زمینه فعالیت خود را در سطح وسیع تر و بالاتری ارتقا بخشد و با تقویت بیش از پیش توان و تجربه مهندسی و ایجاد شرایط لازم برای گسترش سطح مشارکت در مدیریت توانست نقش خود را در صنایع مختلف کشور به خوبی ایفا کند که حاصل این تلاش ها تاکنون اجرای بیش از 70 پروژه صنعتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.همچنین این شرکت دانش‌بنیان کیفیت بالای محصولات، دقت بالای اندازه گیری، خدمات پس از فروش به موقع و مناسب و همچنین قابل رقابت بودن با نمونه‌های مشابه اروپایی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: عمده فعالیت و محصولات این شرکت در حوزه ابزاردقیق و لیزر است که این تولیدات شامل دوربین حرارتی، دوربین دید در شب، دوربین‌های هوشمند پلاک خوان، دستگاه کنترل تردد هوشمند، ضخامت سنج های لیزری، فاصله سنج های لیزری، مسیریاب های هوشمند، پهپاد الکترونیکی اتوپایلوت و اسکنرهای حرارتی می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ابزار دقیق، تجهیزاتی است که به خوبی و با پایین ترین میزان خطا و حتی در مواردی بدون خطا، کمیت های مورد نظر را اندازه گیری می کند. همین حساسیت سبب شده ساخت این ابزارآلات از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار است.

سقزچی اظهار داشت: محصولات شرکت دارای تاییدیه های معتبر بین‌المللی است و از نظر کیفیت با تولیدات شرکت های بزرگی مانند زیمنس (Siemens)، سی لند (Sealand) و ری تک (Iraytek) برابری می کند.

وی با بیان اینکه دستگاه حرارت سنج (دماسنج) غیر تماسی مادون قرمز (پیرومتر) با استفاده از ابزارها و قطعاتی در حوزه اپتیک، اپتو الکترونیک و الکترونیک صنعتی ساخته شده است، افزود: در بسیاری از فرآیندهای متالورژیکی اندازه‌گیری دما به طور مستقیم امکان‌ ناپذیر یا خطرناک است در حالی که با استفاده از این دستگاه، دما بدون تماس و از فاصله دور با دقت قابل اندازه‌گیری است.

وی ادامه داد: پیرومتر پرتابل مادون قرمز ابزاری مناسب و دقیق جهت اندازه‌گیری دما به صورت غیر تماسی است که در صنایع ذوب، ریخته‌گری انواع فلزات و آلیاژ‌ها از قبیل چدن، فولاد، شیشه‌سازی، سیمان و سرامیک و مراکز آموزشی و پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها قابل استفاده است. به گفته وی این محصول کاملا ایرانی است و فاصله اندازه‌گیری تا جسم در این نمونه قابل تغییر و خطای اندازه‌گیری در این نمونه حذف شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از قطعات محصول نهایی ساخت ایران و یا وارداتی است اظهار داشت: خیلی از محصولات با استفاده توان بومی طراحی و ایجاد می شود تنها در تعداد معدودی از قطعات به سبب این که شرکت های داخلی توان تولید آنرا ندارند به ناچار از دیگر کشورها وارد ایران شده که عموما نیز از ۲ کشور آلمان و ژاپن این قطعات وارد می شود.

وی درباره این که چرا این محصولات تابحال به خارج از کشور صادر نشده است اظهار داشت: بازار داخلی ظرفیت بسیار بالایی دارد و هنوز بطور کامل پوشش داده نشده است و همین سوژه سبب شده تابحال برنامه ای برای صادرات در شرکت تدوین نشود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ عمده برنامه های تولیدی شرکت در حوزه داخل متمرکز خواهد بود.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی