کد خبر: ۱۵۲۲۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

ورود ایده‌های نو مبتنی بردانش فنی به چرخه صنعت برق/ شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد اقتصادی را متحول می‌سازند

نائب رئیس سندیکای صنعت برق گفت: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی نقطه تلاقی صنعت و دانشگاه هستند که با ارائه ایده‌های نو و مبتنی بر دانش فنی وارد چرخه صنعت می‌شوند، بنابراین شرکت‌های دانش بنیان نقش اساسی در این صنعت بازی می‌کنند.

پیام باقری نائب رئیس سندیکای صنعت برق در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» پیام باقری در خصوص همکاری این شرکت با شرکت‌های دانش بنیان در عرصه صنعت برق اظهار کرد: از آنجا که صنعت برق یکی از صنایع‌های تک است، بنابراین این صنعت به صورت ریشه‌ای و پایه‌ای به عنوان یک صنعت دانش بنیان محسوب می‌شود؛ باید یادآور شد که دانش و تکنولوژی نقش کلیدی در توسعه این صنعت ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: در صنعت برق شرکت‌های متعددی وجود دارند که به نوعی دانش بنیان محسوب می‌شوند، به همین جهت سندیکای صنعت برق با تشکیل کمیته دانش‌بنیان از آن‌ها حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد و هدف از آن تسریع بخشیدن به فعالیت این شرکت‌ها و ارتباط آن‌ها با صنعت و دانشگاه است.

باقری تاکید کرد: همچنین شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی نقطه تلاقی صنعت و دانشگاه هستند که با ارائه ایده‌های نو و مبتنی بر دانش فنی وارد چرخه صنعت می‌شوند، بنابراین شرکت‌های دانش بنیان نقش اساسی در این صنعت بازی می‌کنند.

نائب رئیس سندیکای صنعت برق ایران افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از حوزه‌های کلیدی، فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است با این هدف که ما بتوانیم از منابعی که در کشور وجود دارد برای ارتقای آن‌ها استفاده کنیم به ویژه از تولید محصولات و صادرات آن‌ها حمایت کنیم تا مزیت رقابتی بین این شرکت‌ها ایجاد شود.

باقری تاکید کرد: با ارتقای فناوری و تکنولوژی، مزیت رقابتی بین این شرکت‌های ایجاد می‌شود با این روش مشتری با علاقه بیشتری از محصولات تولیدی آن‌ها استفاده می‌کند.

وی با اشاره به ارتقای سطح توانمندی صنایع برق کشور و تاکید بر توسعه قابلیت‌های فناوری اظهار کرد: با توجه به نقطه اتکای مزیت‌های نسبی، با بهره‌گیری از تکنولوژی تولیدات و دانش فنی و مهندسی، اقتصاد بومی در راستای ارتقای تولیدات، باید به وضعیت مطلوب‌تری برسد.

نائب رئیس سندیکای صنعت برق خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در این سندیکا تعدادی از شرکت‌ها بر مبنای دانش بنیان شکل گرفته‌اند. تجربه کشور‌های پیشرفته نشان داده که تغییر در سیاست‌های علم و فناوری در کشور‌های مختلف یک جهش ناگهانی را در توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌ها به همراه داشته است. بر این اساس با ایجاد بستر‌هایی مناسب برای دانش و تجاری‌سازی آن، علاوه‌بر ایجاد ارزش‌های اقتصادی برای این نوع شرکت‌های دانش‌بنیان، بستر رشد اقتصادی و فنی جامعه نیز فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی