کد خبر: ۱۵۲۳۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۷

ضرورت نفوذ بیشتر شرکت‌های دانش بنیان به حوزه قضایی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بر ضرورت نفوذ بیشتر فناوری و نیز شرکت‌های دانش بنیان به حوزه‌های قضایی و حقوقی تاکید کرد و گفت: امروز رشد زیست بوم نوآوری کشور تا جایی پیش رفته که قوه قضاییه و شخص رییس قوه نسبت به استفاده از توان دانش بنیان اهتمام دارند.

به گزارش« نبض فناوری» علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی طی سخنانی در رویداد ارائه نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی کشور که صبح امروز با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی قوه قضائیه برگزار شد، بر ورود شرکت‌های دانش بنیان در عرصه حل چالش‌های قضایی کشور تاکید کرد و گفت: در چند سال گذشته همراهی شرکت‌های دانش بنیان با قوه قضاییه دور از ذهن بود و بیشتر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان معطوف به حوزه‌های صنعتی و تجهیزاتی بود اما رشد زیست بوم نوآوری کشور تا جایی پیش رفته که قوه قضاییه و شخص رییس قوه نسبت به استفاده از توان دانش بنیان اهتمام دارند.

وحدت در مورد برنامه‌های قوه قضاییه در این حوزه خاطرنشان کرد: در افتتاح پردیس نوآوری قضایی رییس قوه قضاییه دو محور اصلی رفع نیازهای فناورانه حقوقی و قضایی با همراهی شرکت‌های دانش بنیان و نفوذ فناوری در این حوزه را تبیین کردند و انتخاب دکتر صاحبکار یعنی معمار اصلی شرکت‌های دانش بنیان و این زیست بوم در کشور به عنوان معاون رییس قوه، پیام‌آور توجه ویژه ایشان به توان این اکوسیستم است. امیدوارم بستری فراهم شود که نفوذ شرکت‌های دانش بنیان به حوزه‌های قضایی بیشتر شود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه فناوری‌های این حوزه نیز خاطرنشان کرد: همراهی شرکت‌های دانش بنیان با قوه قضاییه، با رویداد ارائه نیازهای فناورانه سازمان زندان‌ها آغاز و امروز معرفی نیازهای سازمان پزشکی قانونی را داشتیم و به‌زودی نیز نیازهای سازمان ثبت اسناد کشور به شرکت‌های دانش بنیان معرفی خواهد شد. خروجی این رویدادها به بخش‌های دیگر این مجموعه نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش بنیان چه میزان اثربخشی بالایی داشته‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان افزود: امیدواریم در صندوق نوآوری و شکوفایی بتوانیم مسیری که برای توسعه این زیست بوم فراهم شده را ادامه داده و کمک‌های موثر داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی