کد خبر: ۱۵۲۴۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

ایمپلنت‌های دندانی در سطح برند‌های جهانی تولید شد/ صادرات به ۲۵ کشور دنیا

مدیرعامی یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در حوزه طراحی، ساخت و تولید تقریبا ۹۰ درصد نیاز‌های کشور را تامین می‌کنیم، گفت: هم‌اکنون طراحی، ساخت ایمپلنت‌های دندانی، قطعات پروتز و کیت‌های جراحی کاملا منطبق با استاندارد‌های بین‌المللی و اروپایی انجام می‌شود و درحال حاضر تولید این محصولات به مرحله انبوه رسیده است.

مجید روحی‌نیاسر مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار «نبض ففناوری»، با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی و نیـز تامین مـواد مصرفی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان بزرگترین تولید کننده تجهیزات و لوازم دندانپزشـکی و دندانسازی در کشور است کـه بـا سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه و با هدف توسعه فناوری در زمینه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات مرتبط بـا صنعت دندانپزشکی و دندانسازی فعالیت دارد.

روحی با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان تنها شرکت در این حوزه است که با سابقه بیش از ۳۰ سال و با ۱۰۰ نیروی متخصص محصولات خود را به ۲۵ کشور صادر می‌کند، اظهار کرد: این شرکت تولیدی «طرح تولید ایمپلنت دندانی» را که از اولویت‌های تولید در صنعت سلامت است، از سال ۱۳۹۳ آغاز کرد. پس از انجام مطالعات بازاری و امکان‌سنجی‌های تکنولوژیکی؛ با بهره‌­گیری از نخبگان دانش‌آموخته رشته‌های مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک و مهندسی مواد به همراه گروه مشاوران دندان‌پزشکان در تخصص‌های جراحی فک و صورت، پریودنتولوژی و پروتز‌های دندانی، فاز طراحی محصول و فرآیند‌های تولید، تاسیس اولیه خط تولید و آزمایشگاه‌های مرتبط، خرید ابتدایی تجهیزات و ماشینآلات را آغاز و نمونه‌های اولیه محصول جهت انجام تست‌های تخصصی (مکانیکی، بیولوژیکی و آنالیز مواد) تولید شد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: هـم اکنون محصـولات تولیدی این شرکت با بالاتریـن کیفیت و قیمت رقابتی نسـبت بـه سـایر برندهـای هم تـراز خود در دنیا مورد اسـتفاده مصرف کنندگان قـرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه طراحی، ساخت و تولید تقریبا ۹۰ درصد نیاز‌های کشور را تامین می‌کنیم. هم‌اکنون طراحی، ساخت ایمپلنت‌های دندانی، قطعات پروتز و کیت‌های جراحی کاملا منطبق با استاندارد‌های بین‌المللی و اروپایی انجام می‌شود و درحال حاضر تولید این محصولات به مرحله انبوه رسیده است.

روحی نیاسر گفت: قطعا هیچ طرح یا دانشی نیست که کاملا بومی‌سازی شود مسلما از فکر و نیروی کارشناس ایرانی چه در بحث طراحی و نمونه ساخت استفاده می‌شود، ولی ایده گرفتن و تامین برخی از قطعات از خارج کشور است؛ منتها کل کار در کشور انجام شده است.

وی تأکید کرد: در حوزه ایمپلنت تنها شرکت تولیدکننده در کشور هستیم و نسبت به مشابه خارجی اروپایی و امریکایی از نظر کیفیت و استاندارد در حد کشور‌های سوئیس و آلمان هستیم و تمام تکنولوژی و ماشین‌آلات، طراحی و تولید در طراز یک کیفیت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی و تولیدی کوشا فن پارس با بیان اینکه این واحد تولیدی حوزه صنایع پیشرفته بر مبنای تکنولوژی روز دنیا بوده و کلیه تاسیسات زیربنائی، ماشین آلات تولید، تجهیزات اندازه گیری و کنترل، مواد اولیه و ابزار مصرفی از کمپانی‌های مطرح اروپا تامین شده است، گفت: در طراحی این سیستم ایمپلنتی، کلیه شاخص‌های موثر مهندسی و فیزیولوژیک نظیر طراحی بدنه ایمپلنت، ناحیه اتصال، نوع پوشش سطح، طیف وسیع قطعات پروتزی و کیت جراحی حرفه‌ای که از مهمترین عوامل موفقیت این طرح درمان هستند، لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم ایمپلنت دندانی اویتا کلیه تست‌های فنی، ارزیابی بیولوژیکی، تست‌های حیوانی و ارزیابی بالینی را در آزمایشگاه‌های مرجع سوئیس و دانشگاه‌های برتر کشور از جمله صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و علوم پزشکی تهران با موفقیت گذرانیده است. کوشا فن پارس آماده تامین حداکثری نیاز کشور و صادرات این گروه محصولات با کیفیت ممتاز در سطح برترین برند‌های جهان و با قیمت مناسب است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده ایمپلنت‌های دندانی به نبض فناوری، گفت: نوسانات نرخ دلار در تامین برخی از قطعات مشکلاتی را برای تولیدکننندگان ایجاد کرده است و یکی از مهم‌ترین چالش‌های روز ماست، دولت باید در این زمینه تدابیری بیندیشد. تا زمانی که بحث تخصیص ارز به تولیدکنندگان روشن و شفاف نشود، جهش تولید در کشور محقق نمی‌شود. هم اکنون تامین منابع ارزی تنها ارز نیمایی است که باید در نوبت باشیم. در حال حاضر قطعات ما در گمرک خوابیده تا جاییکه در واردات قطعات و مواد اولیه ماشین‌آلات تولیدی به مشکل برخوردیم. متاسفانه تحریم داخلی و خارجی، عدم برنامه‌ریزی اصولی و صحیح در حوزه اقتصاد بین‌المللی و تخصیص ارز باعث شده که با چالش بزرگی مواجه شویم.

وی همچنین حفظ بازار صادراتی، گسترش تحقیق و توسعه و آرندی، مدیریت هزینه‌ها، حمایت از مشتری مداری وخدمات پس از فروش را از عمده برنامه‌های این شرکت تا پایان سال عنوان کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی