کد خبر: ۱۵۲۵۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

قاشق هوشمند توسط محققان داخلی تولید شد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید قاشق با استفاده از سنسورهای دقیق و تکنولوژی کنترل هوشمند پرسرعت، در این شرکت خبر داد وگفت: این قاشق هوشمند دارای طراحی ارگونومیک با کاربری آسان است، سبک و قابل حمل و دارای سری قابل شستشو و قابلیت سه روز دوام باتری در هر بار شارژ دارد.

سیده فاطمه حسینی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تجهیزات توانبخشی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این تجهیزات بیشتر برای بیماران مغز و اعصاب طراحی و تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر محصولی که تولید و به مرحله تجازی‌سازی رسیده قاشق یار هوشمند است که برای کسانی که لرزش دست دارند و نمی‌توانند برخی کار‌های روزمره خود مانند غذا خوردن را بصورت مستقل به‌درستی انجام دهد که این موضوع دربیش از ۸۰ درصد موارد باعث گوشه‌گیری از اجتماع و حتی افسردگی می‌شود.

حسینی افزود: این قاشق با استفاده از سنسور‌های دقیق و تکنولوژی کنترل هوشمند پرسرعت، به افراد مبتلا به لرزش دست این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بدون کمک دیگران غذا بخورند! این قاشق هوشمند با تشخیص خودکار لرزش‌های ناخواسته دست، به سرعت آن‌ها را جبران سازی می‌کند و نمی‌گذارد لرزش‌های دست به سر قاشق منتقل شوند. مشابه این محصول در دنیا در آمریکا توسط گوگل و یک شرکت چین تولید شده است.

مدیرعامل فناوری‌های هوشمند توانبخشی فن آسا، گفت: بیشتر تولیدات براساس نیاز مشتریان انجام می‌شود. می‌توان گفت تقاضا بیشتر از میزان توان تولیدی است. برنامه داریم که با بالا بردن حجم تولید پاسخگوی مشتریان این فناوری باشیم.

وی افزود: این قاشق هوشمند دارای طراحی ارگونومیک با کاربری آسان است، سبک و قابل حمل و دارای سری قابل شستشو و قابلیت سه روز دوام باتری در هر بار شارژ دارد.

حسینی یادآور شد: هم اکنون این شرکت دانش‌بنیان متشکل از اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و مهندسان با تجربه، موفق شده است تا این محصول را با عملکرد رقابتی و قیمتی بسیار کمتر از مشابه خارجی تولید کند. این شرکت در ادامه مسیر قصد دارد تا با توسعه تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته و نوین توان بخشی، گامی مؤثر در راه آسایش هرچه بیشتر بیماران بردارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: برنامه افزایش حجم تولید در کنار تولید محصولات جدید برای این افراد گسترش بازار‌های صادراتی را در دستور کار خود قرار دادیم.

گفتنی است این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۵ توسط جمعی از اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد با هدف طراحی ابزار‌های هوشمند برای کمک به زندگی بهتر بیماران مبتلا به بیماری‌های مغز و اعصاب آغاز به فعالیت کرد. پس از دو سال تحقیق و پژوهش این تیم موفق شد تا به تکنولوژی‌های مورد نیاز خود دست یابد و آن‌ها را بومی سازی کند. در سال ۱۳۹۷ شرکت فناوری‌های هوشمند توانبخشی به ثبت رسید و پس از تولید اولین نمونه محصول موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیان شده است.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی