کد خبر: ۱۵۲۶۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۵

قابلیت مشاهده صفحات وب بدون باز کردن لینک به کروم اندروید آمد

مروگر کروم در گوشی‌های اندروید به کاربران اجازه می‌دهد پیش از باز کردن کامل یک صفحه، پیش نمایش آن را مشاهده کنند. این ویژگی در نسخه ۸۹ کروم اندروید و از طریق بروزرسانی سمت سرور فعال شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، اخیرا گزینه‌ای به نام «صفحه پیش نمایش» (Preview page) به منوی مرورگر کروم اندروید اضافه شده که با فشردن یک لینک به مدت چند ثانیه برای کاربران ظاهر می‌شود. این ویژگی پس از کلیک راست روی لینک بین گزینه‌های «باز کردن در برگه ناشناس» (Open in incognito tab) و «کپی کردن آدرس لینک» (Copy link address) نمایش داده می‌شودو با کلیک روی آن پیش‌نمایشی از صفحه مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت مشاهده صفحات وب بدون باز کردن لینک به کروم اندروید آمد

با انتخاب این قابلیت صفحه جدیدی برای کاربران باز خواهد شد که نوار بالای آن شامل، آیکون وب‌سایت، نام صفحه، دامنه آن و دکمه‌ای برای باز کردن لینک در پنجره دیگر است. با استفاده از دکمه ضربدر قرار گرفته در قسمت سمت راست بالا یا کشیدن انگشت به سمت پایین، صفحه پیش‌نمایش بسته خواهد شد.

این قابلیت، کاربرد بسیار زیادی برای کاربران دارد و از چند لحاظ می‌تواند بسیار مفید باشد. در واقع با استفاده از آن به راحتی می‌توان محتویات یک صفحه وب‌سایت را مشاهده کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن به مطلب نهایی مورد انتظار دست پیدا کرد.

قابلیت جدید پیش نمایش صفحه به تازگی از طریق بروزرسانی کروم ۸۹ در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته است. گوگل بیش از دو سال است که روی این ویژگی کار می‌کند و حالا برای اولین بار چنین ویژگی مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

پیش از این اعلام شده بود که بروزرسانی کروم ۸۹ قابلیت‌های بسیار زیادی از جمله اشتراک‌گذاری داده‌های وب روی دسکتاپ، فناوری Privacy Sandbox و بروزرسانی و طراحی مجدد فید دیسکاوری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این ویژگی قبلا در نسخه iOS مرورگرهای .اج و سافاری ارائه شده بود.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی