کد خبر: ۱۵۳۶۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۲

این دستگیره درب پس از هر بار استفاده خود را ضدعفونی می‌کند

یک دستگیره درب جدید با بهره‌گیری از قابلیت اینترنت اشیا می‌تواند پس از هر بار استفاده به صورت خودکار خود را ضد عفونی کند و می‌تواند راه حلی خوب برای رفع نگرانی نسبت به شیوع کووید-۱۹ از طریق سطوح پراستفاده باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، آی‌ای اعلام کرد، همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بیش از یک سال است که مردم سراسر جهان را درگیر کرده است و مردم به شدت نگران همه سطوحی هستند که لمس می‌کنند، به خصوص سطوحی که در مکان‌های عمومی هستند و به دفعات توسط افراد مختلف لمس می شوند. دستگیره درب‌ها هم یکی از این سطوح است، چرا که افراد زیادی آنها را لمس می‌کنند و چاره‌ای هم نیست.

برخی کسب و کارها در حال بررسی ساخت و نصب درب بازکن‌هایی هستند که بتوان با استفاده از پا درب‌ها را باز کرد، اما آنها زمان‌بر و گران هستند. اما اکنون یک شرکت جدید به نام "Tweaq" راهی ابتکاری برای این امر ارائه داده است و آن، دستگیره‌ای موسوم به "تاچ ۱" است که پس از هر بار استفاده، خود را ضدعفونی می‌کند.

این شرکت می‌گوید: ما با "تاچ ۱" یک روش کاملاً نوآورانه بهداشتی را به وجود آورده‌ایم. یک محلول بهداشتی ضد عفونی کننده قوی همراه این دستگیره است که به فناوری اینترنت اشیا(IoT) مجهز است و نصب آن آسان است و به نگهداری خاصی نیاز ندارد.

دستگاه این شرکت از یک دستگیره تشکیل شده است که پس از باز شدن درب و رها شدن، یک حلقه مکانیکی پر از مواد ضدعفونی کننده تمام آن را تمیز می‌کند. این شرکت می‌گوید این دستگیره منحصر به فرد، ۹۹ درصد باکتری‌ها و ویروس‌ها را در کمتر از سه ثانیه از بین می‌برد.

مهم‌تر اینکه نصب این دستگیره بر روی همه درب‌ها بدون تغییر در ساختار آنها ممکن و آسان است. این دستگیره با یک باتری لیتیومی کار می‌کند که حدود ۱۰۰۰ بار استفاده را با هر بار شارژ فراهم می‌کند و هنگامی که شارژ باتری کم شود، از طریق یک اپلیکیشن به مسئولان هشدار می‌دهد. البته این باتری برای هر بار شارژ مجدد یا تعویض باید به شرکت سازنده برگردانده شود.

قیمت یک جفت از "تاچ ۱" حدود ۵۵۰ دلار است و هر بار تعویض باتری ۲۰ دلار هزینه دارد. "تاچ ۱" از تاریخ ۹ ژوئیه در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی