کد خبر: ۱۵۳۷۵
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۰
توسط محققان روس انجام می‌گیرد؛

استفاده از تلسکوپ برای کشف اسرار هستی

محققان کشور روسیه برای مطالعه ذرات بنیادی تلسکوپی بزرگ را به اعماق دریاچه بایکال فرستادند.

به گزارش «نبض فناوری»، به تازگی گروهی از دانشمندان برای مطالعه در مورد نوترینو‌ها تلسکوپی غول‌پیکر را به اعماق دریاچه‌ بایکال فرستادند. این تلسکوپ بزرگ‌ترین تلسکوپی است که محققان تاکنون برای مطالعه ذرات بنیادی در زیر آب از آن استفاده کردند.

در این گروه تحقیقاتی به غیر از روس‌ها دانشمندانی از کشورهای آلمان، جمهوری چک، لهستان و اسلواکی نیز حضور دارند. بررسی‌ها نشان داده است نوترینوها به مقدار فراوانی در دریاچه بایکال وجود دارند و از همین رو این دریاچه محل مناسبی برای مطالعه این ذرات بنیادی است. نوترینوها نوعی ذره بنیادی هستند که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت کرده و به ندرت با عناصر دیگر وارد واکنش می‌شوند.

استفاده از تلسکوپ برای کشف اسرار هستی

پیش از ارسال این تلسکوپ غول‌پیکر به اعماق دریاچه بایکال تعدادی از دانشمندان در سال ۲۰۱۵ تحقیقاتی را در خصوص نوترینوهای موجود در این دریاچه انجام داده بودند ولی در آن زمان تجهیزات بررسی و مطالعه ذرات بنیادی محدودتر از حال حاضر بود.

دانشمندانی که در این پروژه تحقیقاتی حضور دارند هدف خود از مطالعه نوترینوها را درک چگونگی پیدایش و تکامل جهان اعلام کردند. در واقع این دانشمندان با شناخت نوترینوها به دنبال کسب اطلاعاتی وسیع از تاریخچه هستی هستند.

منبع/ آنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 31 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
وبگردی