کد خبر: ۱۵۳۸۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۰

علت دیدن شبح های وهم آور در کوه های کالیفرنیا چیست؟

بیش از 300 سال است که چهره های عظیم و سایه دار با کلاه و روپوش از ساحل کالیفرنیا دیده می شود؛ به راستی آنها چه هستند؟

به گزارش «نبض فناوری»، مردم حدود صدها سال هنگام غروب آفتاب به قله های مه آلود کوههای Santa Lucia کالیفرنیا نگاه می کنند و چهره های بلند و پوشیده ای را می دیدند که به عقب خیره شده اند و پس از چند لحظه، شبح های وهم آور ناپدید می شوند.

این ظواهر که به نام دیده بان تاریکی (Dark Watchers) شناخته می شوند گاهی اوقات تا 10 فوت (3 متر) دارای کلاه و شنل هستند. آن ها در درجه اول بعد از ظهر ظاهر می شوند و طبق مقاله اخیرمنتشره  در SFGate.com ، بازدید کنندگان از کالیفرنیا بیش از 300 سال است که آنها را در بالای کوهها می بینند.

یک نظریه این است که این تصاویر صرفاً الگوی ذهن مشاهده کنندگان هستند. به عبارت دیگر این موردی از پاریدولیا است: یک پدیده روانشناختی که در آن مغز مشاهده گر الگوهای یا اهمیت را در یک تصویر مبهم یا تصادفی پیدا می کند.

این پدیده دلیلی است که برخی افراد چهره هایی را روی اشیاء پیرامون می بینند. در این حالت، ممکن است سایه های معمولی بالای تپه های سانتا لوسیا توسط مغز بیننده تفسیر شود که چهره هایی بلند و پوشیده است (آنها معمولاً در اواخر بعد از ظهر ظاهر می شوند  وقتی سایه های بلند به تپه ها ظهور می کنند).

علت دیدن شبح های وهم آور در کوه های کالیفرنیا چیست؟

این اثر الگویی می تواند با وجود مه یا ابرهای در ارتفاع پایین تقویت شود. سایه های ایجاد شده علیه ابر علت توهم بدنام دیگر معروف به شبح Brocken هستند. به گزارش نبض فناوری آلمانی های ساکن در نزدیکی کوههای هارتس قرن ها است که گزارش می کنند چهره های سایه ای بر قله بروکن دیده اند. مانند دیده بان تاریکی که روی قله های کوهستانی به ویژه مه آلود قرار می گیرند. اگر خورشید پشت ناظر باشد، غبار با سایه بازی کرده و آن را بزرگ و تهدیدآمیز نشان می دهد.

به گزارش بی بی سی، چهره های طیفی معمولاً توسط هاله ای رنگین کمانی احاطه شده اند که در اثر شکستن نور خورشید از قطرات آب در مه یا ابرها تولید می شوند.

بنابراین کوهنوردان در کوههای Santa Lucia وقتی این ناظران تاریکی را تماشا می کنند، فقط به سایه های خود خیره شده اند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی