کد خبر: ۱۵۳۸۶
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۰

رشد 10 درصدی قیمت سهام شیائومی به‌دنبال تعلیق تحریم‌های دولت پیشین آمریکا

صبح روز گذشته بازار سهام هنگ‌کنگ افتتاح شد و ارزش سهام Xiaomi Group رشد 8.79 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، در ادامه نرخ رشد این سهم به 10.55 درصد افزایش یافت و قیمت آن نیز به 25.15 دلار هنگ‌کنگ (3.24 دلار آمریکا) رسید. بعلاوه ارزش Xiaomi Group در بازار نیز به رقم 63.814 میلیارد دلار هنگ‌کنگ (8.2 میلیارد دلار آمریکا) رسید.

پیش از این رودلف کانتراس؛ قاضی منطقه واشنگتن با صدور یک فرمان موقت در روز 12 مارس (22 اسفند ماه) ممنوعیت‌های وزارت دفاع ایالات‌متحده علیه سرمایه‌گذاران آمریکایی در Xiaomi Group را به حالت تعلیق در آورد. روز بعد شیائومی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که “محصولات الکترونیکی تولید شده توسط این شرکت صرفا ویژه مصرف‌کنندگان عادی هستند. انتقال نام شیائومی به فهرست شرکت‌های مرتبط با ارتش چین تصمیمی خودسرانه بوده و قاضی آمریکایی نیز با موضع شیائومی در این زمینه موافق است. شیائومی کماکان به روند اعاده دادرسی ادامه می‌دهد تا در نهایت بی‌اعتبار بودن ممنوعیت‌های اعمال شده علیه این شرکت برای همگان آشکار شود.”

سهام شیائومی در روز 9 جولای سال 2018 (18 تیر ماه 97) به‌صورت عمومی عرضه شد. در آن مقطع زمانی سهام شیائومی با قیمت‌گذاری اولیه 17 دلار هنگ‌کنگ (2.19 دلار آمریکا) در بورس این کشور ارائه شد. بعلاوه در همان دوره ارزش خالص دارایی‌های کمپانی به 23.975 میلیارد دلار هنگ‌کنگ (3.1 میلیارد دلار آمریکا) رسید.

شیائومی با پیروزی در دادگاه موفق به لغو ممنوعیت‌های ایالات‌متحده علیه خود شد

یکی از قضات فدرال در ایالت واشنگتن با صدور بیانیه‌ای محدودیت‌های وزارت دفاع ایالات‌متحده علیه شهروندان آمریکایی سرمایه‌گذار در کمپانی چینی تولیدکننده اسمارت‌فون موسوم به شیائومی را متوقف کرد. بر اساس این حکم سرمایه‌گذاران آمریکایی کماکان می‌توانند به سرمایه‌گذاری در شیائومی و خریداری سهام این شرکت ادامه دهند.

وزارت دفاع دولت دونالد ترامپ در واپسین روزهای فعالیت خود نام شیائومی را در فهرست شرکت‌هایی قرار داد که ظاهرا به داشتن ارتباط با ارتش چین متهم هستند. این موضوع در ادامه موجب اعمال محدودیت‌های مالی علیه شیائومی شد. اما روز گذشته رودلف کنتراس؛ قاضی منطقه‌ای از کمپانی چینی دفاع کرد و اعلام نمود که این اقدام موجب سلب حقوق قانونی شیائومی شده است. آقای کانتراس معتقد است که شیائومی نهایتا در این پرونده پیروز خواهد شد. همچنین حکم صادر شده توسط وی نیز از وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به شیائومی از سوی ایالات‌متحده جلوگیری می‌کند. کمپانی چینی اعلام کرده که به منظور روشن شدن ادعای غیرقانونی رابطه واهی خود با ارتش چین کماکان روند اعاده دادرسی را پیگیری خواهد کرد.

رشد 10 درصدی قیمت سهام شیائومی به‌دنبال تعلیق تحریم‌های دولت پیشین آمریکا

در ماه نوامبر سال گذشته دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده با هدف تحت فشار قرار دادن دولت پکن فرمانی جنجالی را صادر کرد. این فرمان سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های چینی تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین را ممنوع اعلام کرد. همچنین ایالات‌متحده با بهانه تهدید امنیت ملی خود استفاده از اپلیکیشن‌های معروف چینی نظیر وی‌چت و تیک‌تاک را ممنوع کرد.

رودلف کانتراس؛ قاضی منطقه‌ای ایالات‌متحده ضمن اظهاراتی اعلام کرد: “دادگاه در این زمینه تا حدودی مردد است؛ زیرا فرمان پیشین دربردارنده منافع جدی آمریکا در حوزه امنیت ملی است”.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی