کد خبر: ۱۵۳۹۸
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

راه‌اندازی خانه‌های خلاق در تمام استان‌ها اولویت سال ۱۴۰۰/ما به دنبال تمرکززدایی از تهران هستیم

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، گفت: اولویت کار ما در سال آینده پرداختن به صنایع خلاق فرهنگی و خلاق و راه‌اندازی خانه‌های خلاق در تمام استان‌های کشور، است به طوریکه هم‌اکنون خانه‌های خلاق در ۹ استان راه‌اندازی شده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که سال آینده در تمام استان‌ها راه‌اندازی شود.

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به برنامه این ستاد در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: اولویت کار ما در سال آینده پرداختن به صنایع خلاق فرهنگی و خلاق و راه‌اندازی خانه‌های خلاق در تمام استان‌های کشور، است به طوریکه هم‌اکنون خانه‌های خلاق در ۹ استان راه‌اندازی شده است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که سال آینده در تمام استان‌ها راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: شهر‌های ما باید خانه خلاق داشته باشند، چون مزیت ملی و بومی و منطقه‌ای در دل استان‌های ماست چرا که ما به دنبال تمرکززدایی از تهران هستیم. گیاهان دارویی، صنایع دستی، انیمیشن، فیلم، تندرستی، ورزش، بوم گردی، گردشگری همه این‌های در جای جای کشورمان استعداد خارق‌العاده‌ای دارند و ما باید از بتوانیم از پتانسیل‌های بومی هر استان استفاده کنیم.

کرمی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری ویژه صنایع خلاق، گفت: با این مهم در انتهای سال ۹۹ توانستیم شرکت‌های خلاق و دانش بنیان را نوع سوم قلمداد کنیم که کار بزرگی است. همچنین در کنار تاسیس صندوق پژوهش و فناوری ویژه صنایع خلاق که به صورت ویژه به این صنایع وام می‌دهد تفاهم نامه‌ای نیز با دو صندوق توسعه صادرات و صندوق سپهر منعقد کنیم تا از این طریق خط اعتباری ویژه‌ای را برای صنایع فرهنگی و صنایع نرم در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایران توانست در حوزه اسباب بازی کار‌های خوبی را در زمینه تولید اسباب بازی ایران ساخت انجام دهد تا جاییکه کتاب اسباب بازی ایران ساخت رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی