کد خبر: ۱۵۳۹۹
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

انقلاب بازاریابی دیجیتال با استفاه از هوش مصنوعی

فناوری‌های هوشمند از جمله هوش مصنوعی به دلیل مزایای زیادی که نسبت به راه‌حل‌های سنتی همچون نرم افزار‌های ایستا ارائه می‌کنند در کانون توجه صنایع به ویژه صنعت تبلیغات قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» واژه هوش مصنوعی یک اصطلاح چند وجهی است که طیف وسیعی از ماشین‌هایی را که یا به خودی خود یا با کمک انسان شروع به یادگیری می‌کنند را شامل می‌شود. بدین ترتیب، فناوری‌های هوشمند برخی از وظایف شناختی را به خوبی یا حتی بهتر از انسان انجام می‌دهند. دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند یک متن را بخوانند و درک کنند، تصاویر را ببینند و شناسایی کنند، به صورت فیزیکی در اطراف موانع حرکت کنند، صدا‌ها را بشنوند و آن‌ها را درک و محیط خارجی خود را حس کنند.

مهم‌ترین فناوری‌های هوش مصنوعی یادگیری ماشین، بینایی ماشین، تولید زبان طبیعی، پردازش زبان طبیعی، یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی و مواردی از این دست اشاره کرد. فناوری‌های هوش مصنوعی در حال خودکارسازی صنایع مهمی همچون امور مالی و مراقبت‌های بهداشتی هستند. در این صنایع، ابزار‌های هوش مصنوعی به‌طور چشم‌گیری در حال تغییر نحوه کار‌ها هستند و به سازمان‌ها و صنایع اجازه می‌دهند هزینه‌ها را به‌طور قابل توجهی کاهش دهند. فناوری‌های هوشمند به دلیل مزایای زیادی که نسبت به راه‌حل‌های سنتی همچون نرم افزار‌های ایستا ارائه می‌کنند در کانون توجه صنایع به ویژه صنعت تبلیغات قرار گرفته‌اند.

برخلاف نرم‌افزار‌های سنتی، هوش مصنوعی توانایی پردازش مفید مجموعه داده‌ها در مقیاس عظیم را دارد. یک نرم‌افزار سنتی به حجم گسترده‌ای از داده‌ها همچون تمام مخاطبانی که روی سامانه CRM قرار دارند دسترسی دارد. این نرم‌افزار‌ها می‌توانند نظم و ترتیب خاصی به خط‌مشی‌های بازاریابی بدهند، زیرا شرکت‌ها می‌توانند تمام داده‌های خود را در یک مکان واحد مشاهده کنند و کار‌ها را با سهولت بیشتری انجام دهند.

سامانه‌های مجهز به الگوریتم‌های یادگیری ماشین با ناظر یا بدون ناظر به قابلیت مهم خودیادگیری تجهیز شده‌اند تا توانایی آن‌ها به مرور زمان بهبود پیدا کند. در حالی که نرم‌افزار‌های سنتی دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که برای آن برنامه‌ریزی شده‌اند. هر نتیجه مفیدی که این نرم‌افزار‌ها ارائه می‌کنند قابل پیش‌بینی است، زیرا برنامه‌نویسان نرم‌افزار را برای تولید این نتایج ساخته‌اند.

سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند با گذشت زمان در پاسخ به داده‌هایی که تجزیه و تحلیل می‌کنند، عملکرد خود را بهبود ببخشند. این امر به این دلیل که توسعه‌دهندگان به‌طور دستی سیستم‌های هوش مصنوعی با داده‌های بیشتری آموزش می‌دهند، اتفاق میافتد؛ بنابراین سیستم اطلاعات بهتری در اختیار دارد که می‌تواند برای پیش‌بینی از آن‌ها استفاده کند. در ادامه سیستم می‌تواند به تنهایی یاد بگیرد.

به لطف انقلاب بازاریابی دیجیتال، داده‌های زیادی از سیستم‌های CRM، نرم‌افزار‌های خودکارسازی بازاریابی، بستر‌های تبلیغاتی و ... در اختیار داریم. با این‌حال، برای پردازش موثر داده‌ها، زمان، انرژی یا ظرفیت شناختی مناسب در اختیار نداریم. در نتیجه اگر داده‌های جمع‌آوری شده حاوی نکات مهمی باشند که بتوان برای بهبود چشم‌گیر کارزار‌های تبلیغاتی از آن‌ها سود برد، بازهم راه‌حل‌های سنتی کمک چندانی نمی‌کنند.

به همین دلیل است که برخی از کارزار‌های بزرگ بازاریابی و تبلیغات با شکست روبرو می‌شوند و هزینه‌های هنگفتی به شرکت‌ها وارد می‌کنند. بنابراین، کارآفرینان و رهبران آینده‌نگر بازاریابی به دلیل توانایی هوش مصنوعی در افزایش درآمد، کاهش هزینه‌ها و ایجاد مزیت رقابتی عظیم به آن روی آورده‌اند. هنگامی که صحبت از هوش مصنوعی در تبلیغات می‌شود، موارد استفاده و ابزار‌های زیادی وجود دارند که هر کسی قادر به درک و استفاده از آن‌ها است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی