کد خبر: ۱۵۴۰۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰
مدیرعامل مرکز فابا خبر داد:

برگزاری نمایشگاه تراکنش استانبول در مهر سال ۱۴۰۰/ حمایت از شرکت‌های استارتاپی در حوزه فین تک گسترش می‌یابد

مدیرعامل مرکز فابا از برگزاری نمایشگاه تراکنش استانبول در مهر سال ۱۴۰۰خبر داد و گفت: در سال آینده اواخر اردیبهشت دومین دوره بانکداری نوین را برای مدیران عامل و هیات مدیره بانک‌ها را با همکاری پژوهشکده امور اقتصادی و وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار خواهیم کرد تا دانش این افراد در حوزه بانکداری ارتقا و با روند‌های روز دانش بانکداری جهان نیز آشنا شوند.

محمدمراد بیات مدیرعامل مرکز فابا در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، با اشاره به عملکرد یکساله این مرکز، اظهار کرد: سال ۹۹ با توجه به شرایط کرونایی اولین کاری که انجام دادیم بخشی از کسب و کار‌ها را بیش از گذشته در بستر فضای مجازی قرار دهیم به عنوان مثال ده‌ها نشست و گفتگوی مجازی در حوزه دغدغه و مسائل روز فناوری‌های مالی کشور با حضور مدیران و متخصصان حوزه هر هفته برگزار شد.
وی افزود: فضای اطلاع رسانی فابا نیوز را در شبکه‌های اجتماعی به شدت تقویت کردیم به طوریکه نسبت به سال گذشته رشد ۱۶ برابری را تجربه کرد.

بیات تصریح کرد: علیرغم شرایط کرونا نمایشگاه تراکنش ایران را برگزار کردیم به گونه‌ای که امسال میزان بازدید از نمایشگاه به نسبت سال گذشته ۸ برابر بیشتر شده بود تا جاییکه بیش از ۶۰ هزار نفر از سایت‌های فابا نیوز، لنز ایرانسل بازدید کردند. همچنین توانستیم بزرگترین دغدغه‌های صنعت پرداخت و بانکداری را امسال کاملا شفاف سازی کنیم. بحث هویت دیجیتال، کیف الکترونیکی پول، چالش‌های صنعت پرداخت مورد توجه قرار گرفت. نمایشگاه امسال دانشگاهی و اتاق فکری برای معرفی محصولات جدید بود.

مدیرعامل مرکز فابا گفت: برای اولین بار در تاریخ بانکداری ایران اولین دوره آموزش بانکداری نوین ویژه مدیران عامل و هیات مدیره بانک‌ها راه اندازی کردیم به طوریکه حدود ۱۴۰ نفر از این‌ها در طول ۴ روز دوره آموزشی بانکداری نوین را طی کردند. همچنین جشنواره استارتاپی در بستر مجازی برگزار شد. در حال حاضر در جشنواره استارتاپی با توجه به شرایط کرونایی ۵۴ تیم و شرکت استارتاپی در حضوره فین تک حضور پیدا کردند.

بیات تصریح کرد: در سال آینده اواخر اردیبهشت دومین دوره بانکداری نوین را برای مدیران عامل و هیات مدیره بانک‌ها را با همکاری پژوهشکده امور اقتصادی و وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار خواهیم کرد تا دانش این افراد در حوزه بانکداری ارتقا و با روند‌های روز دانش بانکداری جهان نیز آشنا شوند. موضوع دوم برگزاری نمایشگاه تراکنش استانبول در روز‌های ۱۵ و ۱۶ مهر است.

مدیرعامل مرکز فابا اضافه کرد: همچنین تدوام بحث‌های آموزشی در عرصه‌های مختلف است شرکای داخلی و خارجی در حوزه تحول دیجیتال و هویت دیجیتال و رمز ارز‌ها و بلاک چین و اینترنت اشیا در کل در حوزه روند‌های روز فناوری است. همچنین هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران را برگزار خواهیم کرد.

بیات خاطرنشان کرد: مجموعه از شرکت‌ها خدمات نوینی را به صنعت بیمه و پرداخت کردند تا علاوه براشتراک مساعی خدمات نوین قدرتمندی را ارائه دهند؛ بنابراین در سال ۱۴۰۰ ادامه حمایت از شرکت‌های استارتاپی در حوزه فین تک و شهر هوشمند را خواهیم داشت.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی