کد خبر: ۱۵۴۳۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۰

خودروی BMW iX پیش نمایشی از ماشین‌های آینده

خودروی iX شروع جدیدی را نشان می‌دهد، شروعی که انتظارات زیادی از شرکت «بی ام و» را رقم می‌زند.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت BMW خودروی تمام الکتریکی آینده خود، BMW iX را معرفی کرد و چیزی که مشخص است این است که این شرکت سازنده، با توجه به این مدل و مدل‌های آینده، نقشه‌های خاصی در ذهن دارد.

در حالی که از نظر فنی یک شاسی بلند کراس اوور سایز متوسط همان BMW X۵ است، خودروی کاملاً جدید iX که به عنوان یک SAV (وسیله نقلیه برای فعالیت‌های ورزشی) شناخته می‌شود، به دنبال تلفیق عملکرد، کاربرد و آگاهی محیطی است.

شرکت بی ام و می‌گوید این اولین مدلی است که به جز جدید بودن، مبتنی بر "جعبه ابزار مقیاس پذیر و مدولار" است که بر اساس آن، آینده گروه BMW ساخته خواهد شد؛ بنابراین iX شروع جدیدی را نشان می‌دهد، شروعی که انتظارات زیادی را از این ماشین و ماشین‌های آینده شرکت بی ام و، رقم می‌زند.

قیمت BMW iX

ماشین BMW iX که از اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد، با دو گزینه مختلف وارد میدان رقابت می‌شود: BMW iX xDrive۵۰ و BMW iX xDrive۴۰، که تا آنجا که ما می‌دانیم هزینه دومی از ۶۹ هزار پوند (حدود ۹۵ هزار دلار) آغاز می‌شود، در حالی که قیمت مدل xDrive۵۰ هنوز اعلام نشده است.

خودروی BMW iX پیش نمایشی از ماشین‌های آینده

اول از همه، BMW iX قرار است سازگار با محیط زیست‌ترین ماشین این شرکت باشد. بی ام و می‌گوید موتور‌های الکتریکی جدید آن، به جای چرخش سنتی مبتنی بر آهنربا، از تغذیه انرژی الکتریکی بهره مند می‌شوند.

البته به نظر نمی‌رسد که ویژگی‌های چشمگیر و محیط زیست دوستانه هر دو مدل iX به معنای عملکرد ضعیف در جاده‌ها باشد. xDrive۵۰ مجهز به دو موتور الکتریکی است که می‌توانند بیش از ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید کنند، به این معنی که می‌تواند تنها در ۵ ثانیه، به سرعت ۰ تا ۶۲ مایل بر ساعت (صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودمان) برسد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی