کد خبر: ۱۵۵۱۶
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۵

ربات‌های هوشمند جایگزین پیک‌های موتوری غذا می‌شوند

شرکت استارشیپ یک نوع ربات دلیوری ساخته که می‌تواند تا ۹ کیلوگرم مواد غذایی را انبار کند.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت آمریکایی استارشیپ (Starship) اکنون دارای ناوگان ربات‌های چرخ داری است که در انگلیس، غذا تحویل می‌دهند. در بازدید از نورتهمپتون می‌خواهیم بفهمیم این ماشین‌های کوچک مستقل چگونه کار می‌کنند، پس با ما همراه باشید.

در مسیر کارخانه استارشیپ من اولین ربات را در امتداد سنگ فرش دیدم. وقتی نزدیک شدیم، تعداد بیشتری از آن‌ها را دیدم. عده‌ای در گذرگاه‌های عابر پیاده منتظرند، دیگری در میانه راه بود و چندتا هم در امتداد پیاده رو‌ها در حال رفت و آمد هستند. در حالی که کودکان فکر می‌کردند این ربات‌ها برای سرگرم کردن هستند، (مخصوصاً هر بار که دستگاهی بعد از خرید از مشتری تشکر می‌کرد) بزرگتر‌ها به سادگی آن‌ها را نادیده می‌گرفتند و سگ‌ها آن‌ها را بو می‌کشیدند.

یکی از خریداران گفت: وقتی من اول ربات‌ها را در تلویزیون دیدم، فکر کردم ما واقعاً می‌توانیم با آن‌ها کار کنیم، چون آن‌ها در پیاده رو‌ها خطری ندارند و وقتی به شما نزدیک می‌شوند سرعت آن‌ها کم می‌شود. دوستش هم گفت که او یک بار رباتی را دیده که در حال تلاش برای بالا رفتن از یک حاشیه بود بنابراین من به او کمک کردم و او از من تشکر کرد.

شهری با بیشترین ربات های دلیوری در جهان

هزاران دستگاه از این ربات‌ها به تازگی از خط تولید خارج شده اند. پس از چهار سال توسعه، این شرکت در سال ۲۰۱۸ اولین ربات دلیوری خود را در مرکز شهر را در میلتون کینز راه اندازی کرد. امروز، این شهر دارای بیشترین تعداد ربات تحویل دهنده در جهان است.

همچنین شایان ذکر است که این ربات های دلیوری، می‌توانند تا ۹ کیلوگرم مواد غذایی را ببلعند و انبار کنند. ربات‌های دیگر در بسیاری از شهر‌های آمریکا و دانشگاه‌ها و در یک کارخانه فولکس واگن در اروپا سخت کار می‌کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی