کد خبر: ۱۵۵۲۳
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

کنترل هدست واقعیت ترکیبی با اشاره انگشت

پیشرفت فناوری در جهان به حدی رسیده است که می توان با اشاره یک انگشت دستگاه های اطراف را مدیریت و کنترل کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، اپل در حال تحقیق روی دستگاهی است که با انگشت بتوان به آن دستور داد. این دستگاه آرایه‌ای از سنسور‌ها دارد و بازخورد آن لمسی است، که طبق اسناد پرونده‌های ثبت اختراع، به عنوان دستگاه کنترل هدست واقعیت ترکیبی، استفاده می‌شود.

درخواست ثبت اختراع این دستگاه، در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شد و دوباره به تازگی به نمایش درآمده است. پرونده "دستگاهی نصب شده روی انگشت با حسگر‌ها و لمس ها"، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از یک دستگاه انگشتی، برای کنترل بی سیم رایانه‌ها و سیستم‌های نمایشگر نصب شده روی سر، استفاده کرد که برای محتوای واقعیت مجازی و یا محتوای واقعیت افزوده، استفاده می‌شود.

توسعه فناوری هدست واقعیت ترکیبی

به نظر می‌رسد این پرونده ثبت اختراع، با برخی شایعات پیرامون محصول هدست مورد انتظار اپل، همسو باشد. گزارش‌ها حاکی از این است که اپل در حال توسعه روش‌های مختلفی از جمله دستگاهی شبیه انگشت برای پوشیدن، برای کنترل هدست واقعیت ترکیبی خود است.

در پرونده اپل، این شرکت اذعان می‌کند که برخی از پیاده سازی‌های یک دستگاه کنترل پوشیدنی، می‌تواند شبیه یک دستکش دارای حسگر برای تشخیص حرکات دست باشد. البته اپل می‌گوید که یک دستگاه نصب شده روی انگشت دارای مزایای زیادی از جمله حفظ توانایی احساس اشیا در کاربر و محیط اطراف و حفظ راحتی است.

از نظر طراحی، این دستگاه دارای دو دیوار کناری کوچک برای گرفتن انگشت با استفاده از آهن ربا یا فنر است و بنابراین می‌تواند طیف وسیعی از اندازه انگشت را در برگیرد. البته ممکن است از ماده تغییر شکل دهنده‌ای مانند فلز تشکیل شده باشد، اما حق ثبت اختراع همچنین پیشنهاد می‌کند که مواد دیگر مانند پارچه یا پلیمر نیز مناسب هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی