کد خبر: ۱۵۵۵۲
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری اینتل برای کارخانه تراشه سازی در آمریکا

شرکت Intel قصد دارد تا ۲۰ میلیارد دلار برای ساخت دو کارخانه در آریزونا و گشایش کارخانه‌های بیشتر در کشور‌های خارجی سرمایه گذاری کند.

به گزارش« نبض فناوری» شرکت اینتل (INTC) از چندین ابتکار مهم، از جمله سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در دو مرکز جدید تراشه سازی ایالات متحده، با هدف تأیید موقعیت خود به عنوان رهبر بلامنازع صنعت نیمه هادی‌ها رونمایی کرد، جایگاهی که بسیاری از کارشناسان گفته‌اند این شرکت در چند سال گذشته آن را از دست داده است. گلسینگر، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: "ما در حال ایجاد عصر جدیدی از نوآوری و رهبری محصولات در Intel هستیم. "

هدف اینتل از اینکار توسعه فناوری ساخت تراشه در ایالات متحده و اروپا است، زیرا رهبران دولت در هر دو قاره نگران خطرات ناشی از تمرکز تراشه سازی در تایوان با توجه به تنش با چین هستند. سهام این شرکت در معاملات روز سه شنبه بیش از ۶ درصد افزایش یافت. سهام رقیب این شرکت یعنی AMD (AMD) بیش از ۲ درصد سقوط کرد. اینتل یکی از معدود شرکت‌های نیمه هادی باقی مانده است که تراشه‌های خود را طراحی و تولید می‌کند.

طرح گلسینگر

استراتژی جدید که "IDM 2.0" نامیده می‌شود، به دلیل تغییر در مدل ساخت دستگاه یکپارچه اینتل (که در آن تراشه‌ها نیز طراحی و تولید می‌شوند)، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات این شرکت کمک کند.

اینتل قصد دارد برای رفع مشکلات تولید خود و جلوگیری از تأخیر‌های آینده، همکاری‌های خود را با تراشه سازان شخص ثالث مانند TSMC گسترش دهد، مشکلی که بسیاری از رقبا درگیر آن هستند، اما اینتل تاکنون از انجام آن خودداری کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سال ۲۰۲۳، با کارخانه‌های شخص ثالث برای تولید محصولات خود برای بخش‌های مشتری و مرکز داده همکاری خواهد کرد.

سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری اینتل برای کارخانه تراشه سازی در آمریکا

در حالی که اینتل قصد دارد تولید برخی از تراشه‌های خود را توسعه دهد، گلسینگر روز سه شنبه مجدداً بر تعهد طولانی مدت این شرکت در تولید بیشتر محصولات تأکید کرد. این شرکت از سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای ساخت دو کارخانه جدید در پردیس آریزونا خبر داد که ۳۰۰۰ شغل دائمی ایجاد می‌کند. اینتل قرار است در آینده در ایالات متحده و اروپا نیز سرمایه گذاری کند.

اینتل همچنین در نظر دارد واحد تجاری جدیدی را با نام Intel Foundry Services احداث کند که به تراشه‌های تولید شده توسط دیگر شرکت‌های نیمه هادی اختصاص دارد.

این اطلاعیه در حالی است که کمبود تراشه جهانی باعث شده صنایع الکتریکی از اتومبیل گرفته تا بازی‌های ویدئویی با مشکل روبرو شوند. این مشکل تقریباً یک سال پس از پیشنهاد اینتل برای کمک به دولت ایالات متحده در افزایش ظرفیت تولید نیمه هادی داخلی رخ داده، اقدامی که به گفته برخی مقامات آمریکایی باعث تقویت امنیت ملی می‌شود، زیرا میکرو تراشه‌های پیشرفته دارای کاربرد‌های مهم نظامی و دفاعی هستند.

سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری اینتل برای کارخانه تراشه سازی در آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی