نشان در سالی که گذشت/ مسیریاب نشان ۶ میلیونی شد
حسین بخشائی مدیر استراتژی نشان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه مسیریاب نشان در سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۶ میلیون کاربر از این اپلیکیشن استفاده میکنند.
وی اضافه شدن راهنمای خروجی در بزرگراهها در کلانشهرها از جمله تهران و اضافه کردن ایستگاههای آلودگی هوا برای تمام شهرهای ایران را از جمله قابلیتهای جدید مسیریاب نشان در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر نقشه ماهوارهای این مسیریاب برای تمام نقاط ایران بهروزرسانی شده است تا جاییکه برای بعضی از شهرها مثل اهواز با دقت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار گرفته است.
بخشائی در ادامه به اضافه شدن سخنگوهای ترکی، آذری، کردی و عربی، نمایش پلاکهای شهرهای مشهد، تهران، کرج و تبریز و نمایش نمای سهبعدی ساختمانهای تهران و تکمیل سرویسهای حملونقل پاک که شامل مسیریابی حملونقل همگانی در ۵۰ شهر ایران، مسیریابی پیاده و دوچرخه که با در نظر گرفتن شیب معابر است، در سال ۹۹ اشاره کرد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر نقشه، جستجو و مسیریابی به صورت آفلاین در این اپلیکیشن امکانپذیر است. این قابلیت برای تمام استانهای ایران و مقصد سفر ایرانیان (ارمنستان، افغانستان، ترکیه، عراق و گرجستان) قابل دسترس است.
بخشائی ادامه داد: این اپلیکیشن طی سالهای ۹۷، ۹۸ و ۹۹ به عنوان بهترین اپلیکیشن در حوزه حملونقل از دید داوران جشنواره وب و موبایل ایران انتخاب شده که این افتخار را مدیون کاربران نشان دانست که در تمام ایران از این اپلیکیشن استفاده میکنند و در تکمیل بهبود مسیریاب نشان نقش کلیدی ایفا میکنند. از جمله این مشارکتها میتوان به تکمیل سرعتگیرها در نشان اشاره کرد که به کمک گزارش کاربران در سال ۹۹ از ۱۶ هزار به ۲۳ هزار مورد در کشور رسید.
وی افزود: در دوران شیوع کرونا سعی کردیم به جلوگیری از شیوع این ویروس کمک کنیم، در همین راستا علاوه بر اینکه مراکز خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ را بر روی نقشه مشخص کردیم، لایهای را با عنوان لایه پرتردد پیاده به لایههای نشان اضافه کردیم که نقاط پرتردد پیاده در ۲۴ ساعت گذشته و در حال حاضر را بر روی نقشه نمایش میداد، همچنین در قسمت اطلاعات مراکز خرید بر روی نقشه میزان شلوغی مرکز خرید مورد نظر را در هر ساعت از شبانه روز مشخص کردیم تا کاربران در صورت نیاز بتوانند در ساعتهای خلوتتر به مراکز خرید مراجعه کنند. در کنار این موارد سعی کردیم کاربرانمان را از محدودیتهای تردد شبانه آگاه کنیم همچنین در همکاری با اپلیکیشن ماسک زیرساخت نقشه را هم برای این اپلیکیشن فراهم کردیم.
مدیر استراتژی نشان در مورد اهداف و برنامههای نشان گفت: تا ابتدای سال ۹۹ تمرکز ما بر روی توسعه سرویسهای مسیریابی با هدف بهتر رسیدن کاربران به مقصد بوده و انواع گوناگون مسیریابی مانند خودرو، حملونقل همگانی، دوچرخه و موتور در همین راستا ارائه شدهاند. از ابتدای سال گذشته با تغییر استراتژی توسعه، تمرکز تیم نشان بیشتر بر روی تکمیل سرویسها و دادههای مرتبط با نقشه قرار گرفته است. هدف اصلی این سرویسها کمک به بهتر یافتن اطلاعات مکانی مورد نظر کاربران است. لایههای گوناگونی مانند آلودگی هوا یا نقشه ماهوارهای که ذکر شد نیز مثالهایی از همین سرویسها هستند. امیدوارم در سال جدید هم بتوانیم بر اساس نیاز کاربران، خدمات بیشتری را برای غنیتر کردن دادههای نقشه نشان ارائه کنیم.