کد خبر: ۱۵۵۵۸
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۳

تاریخ پرواز بالگرد مریخی "نبوغ" اعلام شد

ناسا قصد دارد بالگرد مریخی "نبوغ" را در تاریخ هشت آوریل یا پس از آن، بر فراز سیاره سرخ به پرواز درآورد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از انگجت، ناسا سعی دارد بالگرد مریخی "نبوغ" (Ingenuity) را برای نخستین بار در اوایل ماه آینده به پرواز درآورد. این آژانس فضایی اعلام کرده است که در نظر دارد پرواز آزمایشی نخستین نمونه از این بالگرد را در تاریخ هشت آوریل یا پس از آن انجام دهد و اعلام کرده که پرواز آن تا پیش از این تاریخ صورت نخواهد گرفت. بالگرد نبوغ، در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ به همراه مریخ‌نورد "استقامت" (Perseverance) وارد سیاره سرخ شد.

مریخ‌نورد "استقامت"، بالگرد "نبوغ" را در ناحیه‌ای واقع در دهانه "جیزرو" (Jezero) مریخ مستقر خواهد کرد که به خاطر مسطح بودن آن انتخاب شده است. تکمیل این فرآیند، حدود ۶ روز زمان خواهد برد.

"استقامت" پس از جدایی از "نبوغ"، با دقت از آن دور خواهد شد تا امکان شارژ مجدد را برای سلول‌های خورشیدی فراهم کند. ناسا پس از استقرار بالگرد "نبوغ" تلاش خواهد کرد تا همه فرآیند پرواز آزمایشی را طی ۳۱ روز انجام دهد.

به پرواز درآوردن یک وسیله نقلیه بر فراز مریخ، چالش منحصر به فردی خواهد بود اما شاید بزرگترین چالش پیش روی "نبوغ"، هوای سرد مریخ باشد.

"میمی اونگ" (MiMi Aung)، مدیر پروژه بالگرد "نبوغ" گفت: آب و هوای مریخ ناملایم است. برنامه ما این است که بر روی هر چه مریخ در برابر ما قرار می‌دهد، کار کنیم؛ به طوری که بتوانیم هر چالشی را که طی ۶ سال گذشته با آن رو به رو بوده‌ایم، مدیریت کنیم.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی