کد خبر: ۱۵۵۶۱
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۰

انتشار ابزار دولت آمریکا برای بررسی آلودگی به بدافزار سولار ویندز

آژانس امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سایبری آمریکا از انتشار ابزاری برای اسکن سیستم‌های رایانه‌ای به منظور شناسایی آلودگی بدافزاری ناشی از حمله به شرکت سولارویندوز خبر داده است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از زد دی نت، این آژانس که به سیسا شهرت دارد، اعلام کرده ابزار یادشده می‌تواند مشخص کند رایانه‌ای به بدافزار مهاجم به نرم افزار اوریون شرکت سولار ویندز آلوده شده است یا خیر.

این آلودگی بدافزاری موجب سرقت اطلاعات حساس و محرمانه از ده ها شرکت بزرگ فناوری و نیز وزارتخانه‌های مختلف دولت آمریکا شده و جنجال گسترده‌ای را در این کشور به راه انداخته است. کاخ سفید حملات یادشده را به روسیه نسبت داده و کرملین نیز هرگونه مشارکت در حمله یادشده را انکار کرده است.

ابزار عرضه شده بدین منظور CHIRP نام دارد و مخفف برنامه واکنش به رویدادها و شکار است. نرم افزار اوریون سولار ویندز به طور گسترده در جهان برای نظارت بر عملکرد شبکه‌های رایانه‌ای به کار می‌رود و هکرها از آن برای توزیع بدافزار Sunburst/Solorigate در بین بیش از ۱۸ هزار مشتری سولار ویندز استفاده کردند.

مایکروسافت یک گروه هکری به نام نوبلیوم را عامل حمله به سولار ویندز معرفی کرده است. آژانس سیسا قبلاً هم ابزاری به نام اسپراو را عرضه کرده بود که برای شناسایی حساب‌های کاربری آلوده در شبکه‌های رایانه‌ای و نیز اپلیکیشن‌های مشکوک به آلودگی در محیط برنامه‌های آزور و مایکروسافت ۳۶۵ کاربرد داشت.
منبع: مهر

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی