کد خبر: ۱۵۵۶۳
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

افزایش نگرانی ها از دوربین های داخلی خودروهای خودران تسلا

استفاده تسلا از دوربین‌های داخل اتومبیل برای ضبط و انتقال تصاویر ویدئویی رانندگان، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را افزایش داده است.

به گزارش« نبض فناوری» شرکت تسلا به منظور توسعه فناوری خودران در خودرو‌های الکتریکی خود از دوربین‌هایی برای ضبط و انتقال تصاویر ویدئویی از رانندگان داخل خودرو‌های خود استفاده می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای صاحبان این خودرو‌ها در خصوص حریم خصوصی شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که استفاده از این دوربین‌ها قابلیت نظارت بر راننده را که برای هشدار به آن‌ها در هنگام عدم توجه به جاده است، تضعیف می‌کند. جیک فیشر، مدیر ارشد مرکز تست اتومبیل گفت: "اگر تسلا توانایی کنترل راننده را دارد، باید همانند سایر خودروسازان در لحظه به راننده هشدار دهد نه اینکه ویدئو ضبط کند."

جان دیویسون، مشاور ارشد مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیک نیز نگرانی‌هایی را ایجاد کرد و گفت: "هر زمان که فیلم ضبط می‌شود، بعداً می‌توان به آن دسترسی داشت. او همچنین  افزود که این ارسال ویدئو می‌تواند برای هر کسی از پلیس گرفته تا شرکت‌های بیمه تا هکر‌ها مورد استفاده باشد.

استفاده از مادون قرمز به جای دوربین برای هشدار ایمنی

تعدادی دیگر از سازندگان خودرو برای نظارت بر رانندگان از دوربین‌های داخل اتومبیل استفاده می‌کنند، اما این سیستم‌ها خطرات مشابه حریم خصوصی را ندارند، زیرا فیلم آن‌ها ذخیره یا ارسال نمی‌شود. در عوض، آن‌ها از فناوری مادون قرمز برای هشدار دادن رانندگان حواس پرت یا خواب آلود استفاده یا در صورت احساس مشکل، سرعت خودرو را کم می‌کنند. سیستم مانیتورینگ تسلا به طور پیش فرض خاموش است، اما اگر راننده آن را فعال و تصادف کند، ممکن است فیلم به این شرکت ارسال شود.

افزایش نگرانی ها از دوربین های داخلی خودروهای تسلا

دوربین‌های خارجی تسلا در چین مورد بررسی قرار گرفتند و ارتش چین کارمندان شرکت‌های خاص را از رانندگی با تسلا منع کرده، زیرا نگران هستند که اطلاعات شخصی و محرمانه از طریق این دوربین‌ها به ایالات متحده منتقل شود، ایلان ماسک، مدیرعامل صدا و سیما این ادعا‌ها را مضحک خواند و  گفت که اگر خودروهای این شرکت برای جاسوسی استفاده شود، تسلا را تعطیل می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: تسلا دوربین خودرو
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی