کد خبر: ۱۵۵۶۷
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

مسئولان خاموشی پیام‌رسان‌های بومی را جدی بگیرند/ نیازی به جایگزینی برای اینستاگرام نداریم

عضو شورای عالی فضای مجازی، گفت: پیام رسان بیسفون برنامه خاموشی را از سال ۹۸ استارت زده بود نکته کلی این که اگر یک پیام رسان بخواهد به اعتنای حمایت دولت فعالیتش را ادامه دهد ناممکن است باید حتما فرایند و امکانات دیگری غیر از حمایت دولت، حاکمیت و صاحبان پیام‌رسان و برنامک‌ها در نظر بگیرند تا تداوم داشته باشند.

رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره توقف ارائه خدمات پیام رسان بیسفون گفت: از پیام رسان بیسفون به عنوان یک پیام رسان در سال ۹۸ و ۹۹ یاد نمی‌کنم؛ چرا که بیسفون برنامه خاموشی را از سال ۹۸ استارت زده بود نکته کلی این که اگر یک پیام رسان بخواهد به اعتنای حمایت دولت فعالیتش را ادامه دهد ناممکن است باید حتما فرایند و امکانات دیگری غیر از حمایت دولت و حاکمیت و این صاحبان پیام‌رسان و برنامک‌ها در نظر بگیرند تا تداوم داشته باشند.

وی تصریح کرد: تدابیری که در این زمینه اندیشیده شده این است که علاوه بر فروش پهنای باند، تبلیغات نیز داشته باشند تا از این طریق مدل کسب و کار خودگردان داشته باشند. این که حمایت دولت و وزارت ارتباطات خیلی محدود خواهد بود چراغ خاموش شده است به نظرم اتفاق ناگواری نیست چند پیام رسان داخلی یا باید ادغام شوند و یا اینکه بعضی از آن‌ها به خاموشی می‌گرایند.

جلیلی ادامه داد: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی آمریکایی است بنا به دلایلی آمریکا حاکمیت خود را بر فضای مجازی ما توسعه داده و اینستاگرام را به این دلیل راه اندازی کرده است و بعضی از افراد با تجربه و نخبه و سازمان‌ها و شرکت‌ها و برخی از مسئولان این‌ها هم عملکردشان به گونه‌ای نیست که خوش به حال اینستاگرام نشود. شورای عالی فضای مجازی تا به امروز به این موضوع ورود نکرده است و با توجه شرایط موجود و نگاه‌ها به این قضیه در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: جایگزینی برای اینستاگرام نداریم و لازم نیست داشته باشیم در صورت نیاز پیام رسان‌های داخلی و ابر پیام رسان‌ها مثل روبیکا نیاز‌ها را در شبکه اجتماعی برطرف می‌کند. مهاجرت مخاطبان از اینستاگرام یک شبه اتفاق نمی‌افتد اگر به هر دلیلی تصمیمی گرفته شود با یک شیب کمی انجام شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی