کد خبر: ۱۵۵۷۴
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

تولید اولین ماهی رباتیک با قابلیت تنظیم هوشمند سرعت حرکت

محققان آلمانی برای اولین بار موفق به تولید یک ماهی رباتیک شده اند که می تواند سرعت حرکت خود را بر مبنای فشار آب و جریان های آبی تنظیم کند.

به گزارش« نبض فناوری» ماهی ها دارای حواسی هستند که به آنها امکان می دهد جریان های آبی و نیز فشار آب را به صورت لحظه به لحظه حس و درک کنند. این آبزیان بر همین اساس سرعت حرکت خود را تنظیم می کنند. دانشمندان با بررسی دقیق این سیستم مشابه آن را برای ماهی های رباتیک طراحی کرده اند تا آنها با تنظیم متناسب سرعت حرکت خود در آب کمترین میزان انرژی را مصرف کنند.

ساخت این ربات با همکاری محققان کره ای و آمریکایی صورت گرفته و ربات ماهی تولید شده از انعطاف زیادی برای حرکت در محیط های سربسته آبی نیز برخوردار است. حرکت موج دار این ماهی در آب با استفاده از محفظه های سیلیکونی به هم پیوسته انجام می شود که در امتداد دو طرف بدن آن واقع است.

هوا از یک طرف به طور متناوب به داخل محفظه ها پمپاژ شده و از طرف دیگر خارج می شود و این باعث می شود که طرف باد شده منبسط شده و به سمت بیرون دارای انحنا شود، در حالی که طرف تخلیه شده به سمت داخل خم می شود. برای تکمیل این سیستم ناوبری از دو ریزکانال سیلیکونی حاوی فلزات مایع نیز استفاده شده است.
منبع: فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
وبگردی