کد خبر: ۱۵۵۷۵
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

مقایسه OnePlus ۹ و ۹ Pro با پرچمداران سامسونگ و اپل

سه برند اپل، سامسونگ و وان پلاس پرچمداران خود را معرفی کردند که در کنار شباهت‌های آنها، تفاوت‌هایی جزئی آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

مقایسه OnePlus ۹ و ۹ Pro با پرچمداران سامسونگ و اپل

به گزارش« نبض فناوری» شب گذشته وان پلاس از سری جدید تلفن‌های خود با نام‌های OnePlus 9 و 9 Pro در رویداد خودش رونمایی کرد. طبق روال معمول وان پلاس، این تلفن‌ها به جدیدترین تراشه‌های رده بالای اسنپ‌دراگون مجهز شده و قیمت پایین‌تری از اکثر رقبا دارند. OnePlus 9 یکی از پر طرفدارترین گوشی‌های عرضه شده است که در کنار رقبای خود یعنی Samsung Galaxy S21 یا iPhone 12 به بازار می‌آید. این سه گوشی همه پرچمدار هستند ولی در برخی از ویژگی‌ها باهم تفاوت‌هایی دارند.

در ادامه این سه پرچمدار را باهم مقایسه کرده‌ایم:

مقایسه OnePlus 9 و 9 Pro با پرچمداران سامسونگ و اپل

تفاوت صفحه نمایش

گوشی OnePlus 9 با ۶.۵۵ اینچ دارای بزرگترین صفحه نمایش بین این سه گوشی است. صفحه نمایش این گوشی 1080، 24، 2400 AMOLED با ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و نسبت ابعاد ۲۰: ۹ است. در مورد Samsung Galaxy S21، این گوشی صفحه نمایشی ۶.۲ اینچی 1080، 24، 2400 AMOLED با ۴۲۱ پیکسل در هر اینچ، سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتز، نسبت ابعاد ۲۰: ۹ دارد. در نهایت این آیفون ۱۲ است دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی 1170، 25، 2532 OLED با ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ، نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز، نسبت ابعاد ۱۹.۵: ۹ عرضه شده است.

دوربین

گوشی OnePlus 9 در قسمت پشت دارای لنز سه گانه است که دوربین اصلی 48MP f / 1.8، 50MP f / 2.2 ultra است و نرم افزار دوربین از فناوری شرکت دوربین سازی حرفه‌ای Hasselblad برخوردار است.

مقایسه OnePlus 9 و 9 Pro با پرچمداران سامسونگ و اپل

گوشی Samsung Galaxy S21 همچنین دارای دوربین سه گانه در پشت است، اما این دوربین شامل یک لنز اصلی 12MP f / 1.8، لنز تله 64MP f / 2.0 و قابلیت بزرگنمایی نوری هیبریدی ۳ برابر و یک لنز 12MP f / 2.2 است.

مقایسه OnePlus 9 و 9 Pro با پرچمداران سامسونگ و اپل

در آخر هم آیفون ۱۲ است که فقط در قسمت پشت دوربینی دوگانه با لنز اصلی 12MP f / 1.6 و یک لنز فوق العاده عریض 12MP f / 2.4 دارد.

مشخصات و ویژگی‌ها

هر سه این گوشی‌ها پر قدرت هستند و OnePlus 9 و Samsung Galaxy S21 نیز مشخصات کاملاً مشابهی دارند. گوشی OnePlus 9 دارای تراشه رده بالای اسنپ‌دراگون ۸۸۸ و ۸ یا ۱۲ گیگابایت یا رم است، در حالی که سامسونگ گلکسی S21 از تراشه مشابهی در ایالات متحده برخوردار است، در اکثر مناطق دیگر Exynos 2100 رده بالا با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. آیفون ۱۲ هم دارای یک تراشه برتر A14 Bionic و ۴ گیگابایت حافظه رم است.

مقایسه OnePlus 9 و 9 Pro با پرچمداران سامسونگ و اپل

عمر باتری

گوشی OnePlus 9 با ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت، بیشترین باتری را در بین این سه گوشی دارد. این گوشی از شارژ ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند گوشی را فقط در ۲۹ دقیقه از صفر به ۱۰۰ درصد باتری برساند. OnePlus 9 همچنین از شارژ بی سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

مقایسه OnePlus 9 و 9 Pro با پرچمداران سامسونگ و اپل

سامسونگ Galaxy S21 باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری با شارژ سیمی ۲۵ وات و شارژ بی سیم ۱۵ وات دارد. این تلفن علاوه بر این از شارژ بی‌سیم معکوس با سرعت ۴.۵ وات پشتیبانی می‌کند. سرانجام، آیفون ۱۲ فقط یک باتری ۲۸۱۵ میلی آمپری دارد که دارای شارژ سیمی 20W و شارژ بی‌سیم 15W است.

قیمت

گوشی OnePlus 9 برای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ۷۲۹ دلار / ۶۲۹ پوند (تقریبا ۹۵۰ دلار استرالیا) و مدل ۱۲۹ گیگابایت RAM و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ۸۲۹ دلار / ۷۲۹ پوند (حدود ۱۰۸۰ دلار استرالیا) قیمت دارد.

قیمت سامسونگ گلکسی اس ۲۱، ۷۹۹ دلار / ۷۶۹ پوند / دلار آمریکا ۲۴۰۰ دلار برای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است و به ۸۴۹ دلار / ۸۱۹ پوند / دلار آمریکا برای ۸ گیگابایت RAM و ۲۵۶ گیگابایت حافظه افزایش می‌یابد.

مقایسه OnePlus 9 و 9 Pro با پرچمداران سامسونگ و اپل

آیفون ۱۲ در ایالات متحده، انگلستان و استرالیا نیز موجود است و قیمت آن برای مدل ۶۴ گیگابایت، ۷۹۹ دلار / ۷۹۹ پوند / ۱، ۳۴۹ دلار آمریکا است. در حالی که مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۸۴۹ دلار / ۸۴۹ پوند / استرالیا ۱۴۲۹ دلار قیمت دارد و مدل ۲۵۶ گیگابایت ۹۴۹ دلار / ۹۴۹ پوند / ۱۵۰۰ دلار استرالیا قیمت گذاری شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی