کد خبر: ۱۵۵۸۲
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

فیسبوک بیش از یک میلیارد حساب را از این پلتفرم حذف کرد

غول رسانه‌های اجتماعی در وبلاگ رسمی خود فاش کرد که بیش از ۱.۳ میلیارد حساب جعلی را از شبکه اجتماعی خود حذف کرده است.

به گزارش« نبض فناوری» فیسبوک، یکی از شبکه‌های اجتماعی است که تعداد زیادی حساب‌ جعلی و بی‌هویت در آن فعال هستند، اما این شرکت آمریکایی بیشترین تلاش خود را برای مقابله مداوم با اطلاعات نادرست انجام می‌دهد. در سه ماه گذشته سال قبل، این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد حساب جعلی را در سراسر جهان برای حفظ سیستم عامل خود حذف کرد.

حساب‌های جعلی، عامل سواستفاده از کاربران

گسترش حساب‌های جعلی یک چالش اساسی است که بسیاری از کاربران فیسبوک با آن روبرو شده‌اند. این حساب‌ها برای انتشار اطلاعات نادرست سخته شده و هدف اصلی آن، کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران است. این غول شبکه‌های اجتماعی توضیح داد که بیش از ۳۵ هزار نفر در  شبانه روز مشغول به کار هستند تا از طریق بستر فیسبوک با اطلاعات نادرست مبارزه کنند.

کرونا، سوژه‌ای برای تولید خبر جعلی

این شرکت گفت که بیش از ۱۲ میلیون خبر و محتوای جعلی درباره شیوع ویروس کرونا و واکسن‌هایی که برای درمان آن تولید شده بود را حذف کرده، کارشناسان بهداشت جهانی این خبر‌ها و محتوا‌ها را با توجه به اطلاعاتی که به مخاطب می‌دادند گمراه کننده توصیف کرد. این محتوا‌ها از طریق سیستم‌های هوش مصنوعی این شرکت فیلتر شده‌اند.

فیسبوک بیش از یک میلیارد حساب را از این پلتفرم پاک می کند

ادعا‌ها و توطئه‌های دروغین در مورد واکسن کرونا طی سال گذشته به طور گسترده از طریق رسانه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توئیتر گسترش یافته که باعث شده شرکت‌های صاحب شبکه‌های اجتماعی تصمیم بگیرند، پلتفرم‌هایشان را از این اخبار دور و مصون نگه دارند و این اخبار را با کمک سیستم‌های هوش مصنوعی کاهش دهند و با استفاده از همین قابلیت اطلاعات صحیح در مورد جلوگیری از شیوع ویروس و همچنین استفاده از واکسن‌ها را به اطلاع کاربرانشان برسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی