کد خبر: ۱۵۵۹۵
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

افتتاح بزرگترین برج مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه شهید بهشتی در آینده نزدیک/باید پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری را به سمت تجاری سازی سوق داد

رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی، از ایجاد بزرگترین برج مرکز فناوری و نوآوری 15هزار متری دانشگاه شهید بهشتی در سال 1400 در ولنجک خبر داد و گفت: با افتتاح آن تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد که به نوعی نگین درخشنده در این منطقه و کل کشور کشور است.

کورش پرند، رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: پارک دانشگاه شهید بهشتی یک پارک جامع دانشگاهی است که از سال ۹۴ فعالیت خود را در سه پردیس اوین، پردیس شهید عباسپور و پردیس زیراب آغاز کرده است و در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۲۷۰ متر مربع از فضای مرکز رشد و پارک به استقرار واحد‌های فناور اختصاص یافته است.

رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی، تصریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که به صورت ویژه در دانشگاه شهید بهشتی انجام شده موضوع کووید-۱۹ است. همچین یکی از دستاورد‌های این دانشگاه تولید ماسک پلاسمایی است که در مراحل اخذ مجوز برای تولید آن هستیم که این ماسک ضدباکتری و ضد ویروس است، می‌توان گفت؛ این ماسک بسیار خاص و منحصربفرد است. یکی از اقدامات دیگر تست‌های پی سی آر است که یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه کووید-۱۹ تست‌هایی را انجام می‌دهد. همچنین یک شرکت دانش‌بنیان در بخش اورهال دکل‌های نفتی و کشتی و یک شتابدهنده در حوزه صنایع دریایی فعالیت می‌کنند.

پرند افزود: همچنین در بخش صنعت نفت یک شرکت دانش‌بنیان روی چاه‌های مرده فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد تا این چاه‌ها را احیا کند.

رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی، در رابطه با طرح گرنت جوانه گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری یکی از بحث‌های جدی در دانشگاه شهید بهشتی است که چگونه ما این پایان‌نامه‌ها را به سمت تجازی سازی و فناوری سوق دهیم. برای رفع این مشکل طرح مشترکی با همکاری پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و پارک فاوای وزارت ارتباطات در حال انجام است که در حوزه فناوری اطلاعات کلیه پایان‌نامه ارشد و رساله‌های دکتری را به سمت تجاری سازی هدایت کنند در این طرح مبلغ ۱۵ میلیون تومان به دانشجویان ارشد، ۳۰ میلیون تومان به دانشجویان دکتری داده می‌شود؛ البته این مبلغ در صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی که حدود ۴ ماهه راه اندازی شده، قرار می‌گیرد و با توجه به راهنمایی استاد راهنمای دانشجویان که رئیس هسته است این کار را انجام خواهند داد. امیدواریم سال ۱۴۰۰ بتوانیم پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری را به این سمت سوق دهیم تا بحث تجاری سازی و فناوری در آن‌ها پررنگ‌تر شود.

وی از ایجاد بزرگترین برج مرکز فناوری و نوآوری ۱۵ هزار متری دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۴۰۰ در ولنجک خبر داد و گفت: با افتتاح آن تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد که به نوعی نگین درخشنده در این منطقه و کل کشور کشور است. در حال حاضر معاونت علمی و فناوری اهتمام و توجه ویژه‌ای به این برج دارند امیدواریم که ظرف دو ماه آینده این برج را افتتاح کنیم. هم اکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین در نظر داریم که در سال ۱۴۰۰ حداقل ۵ شتابدهنده را ایجاد کنیم. برنامه منسجمی را برای پردیس شهید عباسپور داریم در حوزه انرژی، آب و حوزه عمران فعالیت‌هایی را انجام خواهند داد تا پردیس عباسپور قطب منطقه شرق تهران شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی