کد خبر: ۱۵۶۰۳
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

عضویت بیش از ۶۰ شرکت جدید در پارک فناوری پردیس/ ۴۰۰ هکتار به اراضی پارک و ناحیه نوآوری پردیس اضافه می‌شود

مدیر کل جذب و پذیرش پارک فناوری پردیس، گفت: با توجه به فراخوان صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ به منظور عضویت در پارک فناوری پردیس با محوریت استقرار در فاز ۳ تحت عنوان پردیس کارآفرینی، در سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۰۰ درخواست عضویت بررسی و ارزیابی شده که منجر به واگذاری زمین و عضویت بیش از ۶۰ شرکت جدید در پارک شده است.

محمد حسین عسکری مدیر کل جذب و پذیرش پارک فناوری پردیس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ به منظور تحقق شعار جهش تولید اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ علاوه بر تمرکز فعالیت‌ها در حوزه جذب، پذیرش و استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس، فعالیت‌های قابل توجهی نیز در راستای ایجاد ناحیه نوآوری پردیس با افق هزار هکتاری انجام گرفته است.

عسکری در خصوص عملکرد مرتبط با حوزه جذب و پذیرش شرکت‌های متقاضی عضویت در پارک فناوری پردیس، بیان داشت: با توجه به فراخوان صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ به منظور عضویت در پارک فناوری پردیس با محوریت استقرار در فاز ۳ تحت عنوان پردیس کارآفرینی، در سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۰۰ درخواست عضویت بررسی و ارزیابی شده که منجر به واگذاری زمین و عضویت بیش از ۶۰ شرکت جدید در پارک شده است. همچنین با افزایش پیگیری‌ها و نظارت‌های عمرانی و معماری بر ساخت واحد‌های تحقیقاتی و تولیدی در پارک، ضمن سرمایه گذاری قریب به ۲۰۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بخش زمین، پیشرفت ساختمانی در حدود ۲۲۰۰۰ مترمربع صورت پذیرفته است.

عسکری در خصوص عملکرد مرتبط با توسعه ناحیه نوآوری پردیس نیز با اشاره به تلاش و تمرکز مجموعه پارک در جهت شکل گیری ناحیه نوآوری پردیس افزود: در سال ۱۳۹۹ علاوه بر امضای تفاهم نامه ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال به مساحت ۳۰ هکتار در مجاورت پارک فناوری پردیس فیمابین دکتر ستاری و دکتر آذری جهرمی و آغاز تدوین فرایند‌های اجرایی آن؛ یک مجموعه دانشگاهی نیز با ارائه طرح توسعه خود به پارک موفق به اخذ تاییدیه لازم به منظور استقرار در ناحیه نوآوری پردیس شد. در واقع دانشگاه خاتم دومین دانشگاه حاضر در ناحیه نوآوری پردیس خواهد بود که در دو فاز اقدام به ساخت مجموعه آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی می‌کند. فاز اول این دانشگاه به مساحت قریب به ۱۸ هکتار واگذار شده و در حال طراحی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۱۳۹۹ فعالیت‌های حقوقی و اداری مرتبط با اراضی توسعه ناحیه نوآوری پردیس به نقطه مناسبی رسیده است به گونه‌ای که در حدود ۴۰۰ هکتار به اراضی پارک و ناحیه نوآوری پردیس افزوده خواهد شد و در مراحل پایانی انتقال اسناد قرار دارد.

ارسال نظرات
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وزیر ارتباطات با اشاره افتتاح پروژه های ارتباطی: کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می کند
وبگردی