کد خبر: ۱۵۶۲۳
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

تمرکز کوالکام برای ساخت دستگاه بازی اندرویدی مانند Switch

شرکت تراشه سازی کوالکام، یک کنسول بازی شبیه به سوئیچ نینتندو می‌سازد که به سیستم عامل اندروید مجهز است.

به گزارش« نبض فناوری» شرکت کوالکام در حال کار بر روی یک کنسول دستی بازی مجهز به سیستم عامل اندروید و مشابه Nintendo Switch است. این دستگاه از تراشه کوالکام تغذیه می‌کند و ممکن است تا سال آینده به قفسه‌های فروشگاه‌ها برسد البته در صورتی که در واقع یک محصول واقعی باشد.

طبق گزارش منتشر شده درباره این محصول، این دستگاه دارای کنترلر‌های جداشونده مانند Joy-Con، شیار کارت SD، اندروید ۱۲ و البته فناوری 5G است. همچنین به باتری عظیم ۶۰۰۰ میلی آمپری مجهز است. در حالی که ابعاد فیزیکی این دستگاه هنوز مشخص نیست، شایعه شده که ممکن است صفحه نمایش این دستگاه ۶.۶۵ اینچ باشد و وضوح آن حداقل 1080p است (صفحه سوییچ ۶.۲ اینچ است و با کیفیت 720p کار می‌کند).

کتابخانه بازی‌های اندرویدی

این دستگاه یک کتابخانه از بازی‌های عالی دارد که کاربران فقط می‌توانند این بازی‌ها را در این دستگاه انجام دهند. در حالی که بسیاری از بازی‌های خوب از شبیه ساز‌های یکپارچه گرفته تا بازی‌هایی مانند Fortnite و Genshin Impact در اندروید وجود دارد، کوالکام باید به مشتریان توضیح دهد که چرا آن‌ها باید این بازی‌ها را روی یک دستگاه جداگانه انجام دهند و از تلفن‌های بازی پر قدرت یا لوازم جانبی کنترل استفاده نکنند.

تمرکز کوالکام برای ساخت دستگاه بازی اندرویدی مانند Switch

کوالکام می‌خواهد این دستگاه را به صورت بالقوه در فروشگاه‌های خرده فروشی شرکت‌های بزرگ عرضه کند. همچنین گفته شده که قیمت دستگاه ۳۰۰ دلار و مانند سوئیچ است. در حال حاضر ارزان‌ترین تلفنی که با پردازنده پرچمدار ۸۸۸ کوالکام عرضه شده Realme GT ۵G است، که تقریباً ۴۳۰ دلار قیمت دارد و فقط در چین فروخته می‌شود.

کنسول جدید دستگاهی برای کمک به شرکت‌های دیگر

سازندگان تراشه، از جمله کوالکام، معمولاً دستگاه‌های نمونه‌ای می‌سازند تا به تولیدکنندگان دیگر کمک کند تا با تراشه‌های SOC محصولات خودشان را طراحی کنند. گاهی اوقات، این محصولات مرجع حتی در نهایت توسط شرکت‌های دیگر با مارک‌های مختلف فروخته می‌شوند.

تمرکز کوالکام برای ساخت دستگاه بازی اندرویدی مانند Switch

شایان ذکر است که اختلاف نظر بین منابع مختلفی درباره این دستگاه وجود دراد که می‌تواند به دلیل عدم اطمینان از سوی کوالکام باشد، AP معتقد است که از اتمام این پروژه تقریباً یک سال گذشته، بنابراین ممکن است این شرکت هنوز به طور قطعی نداند که می‌خواهد با این محصول چه کاری انجام دهد و آیا این دستگاه به عنوان یک محصول به پایان می‌رسد یا خیر؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی