کد خبر: ۱۵۶۳۸
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

هند سیاست اجباری حریم خصوصی واتساپ را بررسی می کند

هندوستان بازار بزرگ برنامه واتساپ است و حالا این کشور قصد دارد درباره سیاست حریم خصوصی که واتساپ درباره آن صحبت کرده بود تحقیق کند.

به گزارش« نبض فناوری» واتساپ روز‌های سختی را در بزرگترین بازار خدمات پیامرسانی در جهان تجربه می‌کند، کمیته رقابت ضد انحصاری هند (CCI) روز چهارشنبه دستور داد تحقیقات در مورد تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی برای محبوب‌ترین سرویس پیام رسان در این کشور انجام شود. طبق گزارشات منتشر شده، سخنگوی این کمیته درباره دلیل اصلی انجام این تحقیقات گفت: سرویس پیامرسان متعلق به فیسبوک با انتشار اطلاعیه به روزرسانی سیاست حریم خصوصی خود، قوانین ضد انحصاری را نقض کرده است. "

بررسی سیاست واتساپ در هند

سازمان نظارت هند به مدیر کل دولت (DG) دستور داد سیاست جدید واتساپ را بررسی کند تا از میزان رضایت و عدم رضایت کاربران از آن و تأثیر به اشتراک گذاری داده‌ها اطمینان حاصل کند و به مدیر کل دستور داد تحقیقات را به اتمام برساند و گزارش را ظرف ۶۰ روز ارائه دهد.

سازمان نظارت هند در درخواست خود گفت: "ماهیت سیاست حفظ حریم خصوصی واتساپ و شرایط خدمات مستلزم بررسی دقیق با توجه به وضعیت بازار و قدرت این پیامرسان است.

درخواست سازمان نظارت بر هند روشن ساخت که کاربرانی که می‌خواهند به استفاده از واتساپ ادامه دهند و خط مشی جدید آن را رد کنند، ممکن است مجبور شوند داده‌های خود را از دست بدهند، یا این مقدار داده را از واتساپ به برنامه‌های دیگر انتقال دهند.

تسلط بر این شبکه اجتماعی باعث می‌شود کاربران نتوانند به برنامه‌های رقیب روی بیاورند. این کار باعث افزایش هزینه‌های سوئیچینگ برای کاربرانی می‌شود که به دلیل تغییر سیاست‌ها ممکن است بخواهند به گزینه‌های دیگری روی بیاورند و در نهایت ممکن است آن‌ها را مجبور کند با شرایط و ضوابط سرویس موافقت کنند.

گفتنی است، واتساپ ژانویه گذشته اعلام کرد که سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز می‌کند و داده‌های کاربران خود را با فیسبوک و سایر سرویس‌های به اشتراک می‌گذارد؛ این قانون جدید باعث شد شرکت صاحب این سرویس اجرای شرایط اجباری خود را به تعویق سه ماهه بیندازد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی