کد خبر: ۱۵۶۵۳
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

راه اندازی Firefox ۸۷ همراه با ویژگی SmartBlock

موزیلا فایرفاکس ۸۷ را برای سیستم عامل‌های مختلف با مکانیسم جدید ردیاب هوشمند SmartBlock معرفی کرده است.

به گزارش« نبض فناوری» مرورگر Firefox یکی از بهترین مرورگر‌ها و موتور‌های جستجو است، زیرا با چندین ویژگی مهم مانند حفظ حریم خصوصی کاربران و کنترل نقاط ضعف امنیتی شناخته می‌شود.

از سال ۲۰۱۵، فایرفاکس یک ویژگی داخلی در مسدود کردن محتوا قرار داده که به طور خودکار بارگیری اسکریپت‌ها، تصاویر و سایر مطالب از شرکت‌های ردیابی سایت در پنجره‌های مرور خصوصی را محدود و مسدود می‌کند. موزیلا تشخیص داده که این ویژگی گاهی اوقات محتوای قانونی وب سایت‌ها را نیز مسدود می‌کند که ممکن است باعث عملکرد نامناسب آن‌ها شود. به همین دلیل در فایرفاکس ۸۷ که جدیدترین بروز رسانی این مرورگر است، ویژگی جدیدی برای حفظ حریم خصوصی ارائه می‌دهد که SmartBlock نام دارد. SmartBlock بدون آسیب رساندن به حریم خصوصی کاربران، محتوای مخرب صفحات وب را محدود و مسدود می‌کند.

محافظت از کاربران هدف اصلی این قابلیت

موزیلا می‌گوید SmartBlock با ارائه stand-in‌های محلی برای اسکریپت‌های ردیابی شخص ثالث مسدود شده دقیقاً عادی رفتار می‌کنند تا مطمئن شوند وب سایت به درستی کار می‌کند. این stand-ins‌ها به صورت فایرفاکس ساخته می‌شوند، بنابراین هیچ محتوای شخص ثالثی از ردیاب‌ها توسط مرورگر بارگیری نمی‌شود، به این معنی که آن‌ها نمی‌توانند از این طریق کاربران را ردیابی کنند.

در حقیقت، تیم موزیلا قصد دارد چنین ویژگی‌هایی را که همچنان از کاربران در حال مرور وب محافظت می‌کنند و همچنین دسترسی آن‌ها به صفحات وب مقصد مورد نظر را حفظ می‌کند، بهبود بخشد. تاکنون تیم‌های پشتیبان ابزار NoScript و uBlock را ایجاد کرده اند که به توسعه قابلیت‌های SmartBlock کمک می‌کنند.

گفتنی است که افزودن این قابلیت علاوه بر بهبود حریم خصوصی کاربران، سرعت بارگذاری اولیه سایت‌های پشتیبانی کننده HTTPS را نیز بهبود می‌بخشد. این به روز رسانی ابتدا در Chrome Desktop و Chrome برای اندروید در نسخه ۹۰ اجرا می‌شود، نسخه جدید این فایرفاکس ۸۷ برای سیستم عامل iOS به زودی منتشر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی