کد خبر: ۱۵۷۲۲
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۵
افزایش حمایت؛

انتشار دستاوردهای علوم شناختی محققان ایرانی در نشریات و مجلات بین‌المللی بیشتر می‌شود

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری میزان حمایت تشویقی مقالات این حوزه را در سال 1400 افزایش داد.

به گزارش «نبض فناوری»، این اقدام به منظور افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه دانش علوم شناختی و ترغیب اساتید، محققان و پژوهشگران به ارائه مقالات برتر این دانش برای چاپ و انتشار در نشریات و مجلات معتبر بین المللی انجام شد. ستاد در راستای سیاست های راهبردی خود برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی در سال قبل از حدود 200 مقاله ارائه شده در مجلات و نشریات بین المللی حمایت تشویقی کرده است.

پس بر اساس سیاست خود امسال رقم حمایت تشویقی از این مقالات نسبت به سال گذشته افزایش یافت و علاوه بر آن ستاد از مقالاتی که از تجهیزات و فناوری های شناختی داخل کشور استفاده کرده باشند، میزان حمایت تشویقی را تا حداکثر 20 درصد افزایش می دهد. میزان حمایت تشویقی از مقالات منتشر شده با بیشتر شدن ضریب تاثیر مجله به صورت غیر خطی افزایش می یابد.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری با هدف ترغیب و تشویق محققان و پژوهشگران به ارائه مقالات برتر علمی و پژوهشی و چاپ و انتشار آن در مجلات معتبر که نشان از کیفیت بالای پژوهش های انجام شده دارد و نیز به منظور افزایش رشد کیفی مقالات، در طول سال های اخیر تاکنون از 900 مقاله مرتبط با حوزه علوم شناختی حمایت کرده است.

امروزه یکی از نشانه های رشد کیفی حوزه های مختلف دانش، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی بین المللی با ضریب تاثیر بالا است و یکی از شاخص های سنجش وضعیت علمی ایران در مقایسه با جهان، بررسی تعداد مقالات منتشر شده در این مجلات است که می تواند راهنمای سیاستگذاران علوم و فناوری برای پایش و ارزیابی پیشرفت علمی کشور در قیاس بین المللی باشد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی