کد خبر: ۱۵۷۶۸
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۰

برنامه Teacher approved گوگل، ناقض حریم خصوصی کودکان

شکایت جمعی از گروه های حامی کودکان از شرکت گوگل منجر به آن شد که این شرکت اعلام کند برنامه هایش در راستای حفاظت از کودکان است.

به گزارش «نبض فناوری»، روز گذشته چهار گروه مدافع از کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) خواستار بررسی برنامه Teacher approved شدند که به طور غیرقانونی داده‌های شخصی را بدون رضایت والدین برای هدف قرار دادن کودکان در تبلیغات از آن‌ها جمع آوری می‌کنند.

کمپین برای کودکی بدون تجارت (CCFC) و مرکز دموکراسی دیجیتال (CDD)، که پیش از این به کمیسیون FTC کمک کرده اند. گزارش‌های دیگری از شواهد سه گروه تحقیقاتی به صورت جداگانه از ژوئن گذشته منتشر شده که نتیجه گیری کرده اند برنامه‌های فروشگاه گوگل برای کودکان، بی سر و صدا داده‌های مربوط به کاربران فردی را به شرکت‌های دیگر منتقل می‌کند.

شرکت Google Alphabet Inc در پاسخ به شکایت روز چهارشنبه گفت که فروشگاه گوگل متعهد به ایجاد یک محیط مثبت و ایمن برای کودکان و خانواده‌ها است و همچنان محافظت از کودکان در سیستم عامل ما اولویت خواهد بود.

ایجاد برچسب‌های مناسب برای برنامه‌ها

فروشگاه Google Play گزینه پیش فرض برای بارگیری برنامه‌ها را تقریباً در همه تلفن‌های هوشمند و رایانه لوحی اندروید در ایالات متحده برداشته است. Google برای رفع نگرانی والدین در مورد برنامه‌های بی‌خطر برای کودکان، برخی از آن‌ها را برای خانواده‌ها با نام Teacher approved به بازار عرضه می‌کند. این شرکت سال گذشته گفت که برچسب‌هایی را با عناوین مناسب بودن سن، کیفیت تجربه، غنی سازی و لذت بردن در عرضه برنامه‌ها در فروشگاه خود به کار خواهد گرفت.

برنامه Teacher approved گوگل، ناقض حریم خصوصی کودکان

در شکایتی که روز چهارشنبه به FTC ارسال شد، گروه‌های شاکی ادعا می‌کنند که برچسب گذاری Google فریبنده است، زیرا برخی از برنامه‌ها قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان یا COPPA را نقض می‌کنند. آنجلا کمبل، رئیس هیئت مدیره CCFC گفت: "آنچه که ما امیدواریم در اینجا اتفاق بیفتد این است که FTC و Google به توافقی برسند که در آن Google Play ملزم به اجرای واقعی الزامات خود برای توسعه دهندگان باشد که برنامه‌های کودکان از COPPA پیروی می‌کنند. "

در سال ۲۰۱۹، Google شروع به درخواست از توسعه دهندگان کرد تا مشخص کنند چه زمانی برنامه‌های آن‌ها برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در اجرای بهتر سیاست خود مبنی بر انطباق برنامه‌ها با COPPA کمک کند. این اقدام گوگل به دنبال شکایتی در سال ۲۰۱۸ توسط CCFC، CDD و سایر گروه‌ها به FTC منجر به نگرانی در مورد اقدامات اجرایی فروشگاه برنامه این شرکت شد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی