کد خبر: ۱۵۷۸۰
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۰

مایکروسافت برنامه Cortana را در Android و iOS غیر فعال می‌کند

شرکت مایکروسافت قصد دارد برنامه Cortana را در سیستم عامل‌های Android و iOS از دسترس کاربران خارج کند.

به گزارش «نبض فناوری»، برنامه‌های Cortana مایکروسافت برای سیستم عامل‌های Android و iOS رسماً در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۱ از کار افتاده اند. دستیار صوتی مایکروسافت برای Google Assistant و Siri به کار خود در ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهد.

برنامه Cortana چیست؟

برنامه Cortana در ویندوز ۱۰ نقش دستیار شخصی را بازی می‌کند، بعد از اینکه کاربر نسخه ویندوز خود را به جدیدترین نسخه ویندوز مایکروسافت آپدیت کرد می‌تواند از طریق صدور فرمان صوتی به Cortana، ایمیل ارسال کند، قرار ملاقات تعیین کند و انجام یکسری از کار‌های روزمره را به Cortana واگذار کند. اگر از طرفداران بازی‌های کامپیوتری هستید بدون شک Cortana را می‌شناسید، نام دستیار شخصی مایکروسافت از شخصیت Cortana در بازی معروف هِیلو اقتباس شده است. Cortana در این بازی نقش هوش مصنوعی را ایفا می‌کرد.

مایکروسافت برنامه Cortana را در Android و iOS غیر فعال می‌کند

گفتنی است؛ برنامه Cortana اولین بار با ویندوزفون ۸.۱ پا به دنیای دیجیتالی گذاشت و پس از کسب محبوبیت مایکروسافت بر آن شد تا این دستیار دیجیتالی را به ویندوز ۱۰ نیز اضافه کند، این امر همگام با سیاست‌های یکپارچه سازی ویندوز از جانب مایکروسافت صورت گرفته است.

همانطور که در صفحه پشتیبانی Microsoft's Cortana توضیح داده شده است، از چهارشنبه این هفته دیگر برنامه تلفن همراه پشتیبانی نمی‌شود. لیست‌ها و یادآوری‌ها دیگر از طریق برنامه‌های Cortana در تلفن همراه در دسترس نخواهند بود. این یادآوری‌ها و لیست‌ها همچنان از طریق Cortana در ویندوز ۱۰ و برنامه‌های Microsoft To To انجام می‌شود که هم برای Android و هم برای iOS در دسترس هستند.

این خاموش کردن در ابتدا در ژوئیه سال ۲۰۲۰ اعلام شد (با شواهدی در اوایل نوامبر ۲۰۱۹)، زیرا این شرکت تأیید کرد که تمرکز Cortana را به یک دستیار مجهز به هوش مصنوعی برای برنامه‌های Microsoft ۳۵۶ تغییر می‌دهد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی