کد خبر: ۱۵۷۸۸
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۵

رونمایی از اولین سامانه پایلوت بازیافت پسماند صنعتی

یک استارت آپ از سامانه پایلوت بازیافت پسماند صنعتی که برای اولین بار در کشور ساخته شده است، رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، مهین روستا سرپرست یک تیم نانو استارت آپی، با اشاره به جزئیات ساخت محصول تهیه شده بیان کرد: محصولی که ما در رویداد رونمایی از محصولات نانو استارتی به نمایش گذاشتیم یک سامانه پایلوت بازیافت است.

این سامانه برای اولین بار در کشور در مقیاس پایلوت ساخته می‌شود و از تکنولوژی نانو بهره مند شده است.

با توجه به این که معضل پسماند صنعتی در کشور و در صنایع مختلف بسیار حاد شده و مقدار انباشت آن رشد چشمگیری داشته است، بنابراین چنین محصولی را ساختیم.

جدا از بحث آلودگی ها‌ی زیست محیطی، این پسماند‌ها باعث اتلاف انرژی و هزینه هم می‌شود و حجم زیادی از فضای کارخانه‌ها را اشغال می‌کند.

مدیر این استارت آپ با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه پسماند‌های صنعتی را بازیافت و از آن نانو مواد معدنی استخراج می‌کنیم، گفت: یکی از معضل‌هایی که در زمینه کار فناوران صنعتی مطرح می‌شود بحث بازیافت بوده و روز به روز هم در حال افزایش است. به همین دلیل استقبال خوبی از این محصول شد.؛ البته ما به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها برای تولید این سامانه در مقیاس‌های بزرگتر و صنعتی هستیم.

این فناور با بیان اینکه این محصول نمونه‌ای در آسیا ندارد، اما در اروپا آمریکا در این زمینه محصولاتی تولید می‌شود، اظهار کرد: این دستگاهی که ساختیم بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد و طراحی این دستگاه کاملا به دست محققان خودمان بوده و ساخت آن بیش از یک سال زمان برده است.

او در پایان توضیح داد: یکی از محصولات که از سامانه بازیافتی به دست می‌آید نانو جاذب نیترات است و هیچ تولیده کننده‌ای در کشور این ماده را تولید نمی‌کند و تا چند سال اخیر با توجه به اهمیت نیترات موجود در آب آشامیدنی، نانو جاذب نیترات از کشور‌های دیگر وارد می‌کردیم که با توجه به محصولات به دست آمده از بازیافت پسماند‌های صنعتی دیگر نیازمند واردات نانو جاذب نیترات نیستیم.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی