کد خبر: ۱۵۸۳۰
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۱

اجرای بیش از ۳۰ پروژه در راستای اوج گیری فناوری‌های نوظهور اقتصاد دیجیتال

بر مبنای اولویت‌های معاونت علمی و فناوری برای توسعه صنعت اقتصاد دیجیتال در کشور، تاکنون بیش از ۳۳ پروژه طراحی و اجرا شده است.

به گزارش «نبض فناوری» ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از بازیگران کلیدی این حوزه در کشور است که طی چند سال اخیر با اجرای پروژه‌های راهبردی و پرچمدار توانسته نقشی اثرگذار در توسعه این عرصه فناورانه در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

بر همین اساس نیز در تلاش است تا با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و اختصاص بودجه مناسب، اجرای پروژه‌های این حوزه را معنادار و کاربردی کند. اجرایی شدن بیش از ۳۳ پروژه پرچمدار و زیرساختی در حوزه‌های نوظهور دیجیتال و ۲۵ پروژه راهبردی و داخلی سازی از جمله دستاورد‌های این تلاش‌ها است.

حمایت مادی و معنوی از پروژه‌ها

تلاشی که با جذب حدود ۷۰ میلیارد تومان منابع خصوصی و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی به ثمر نشسته است. این کار تامین بخش اعظمی از نیاز‌های کشور به این حوزه را میسر و زمینه برای توسعه فناوری‌های نوظهور این عرصه کاربردی را فراهم کرده است.

اقتصاد دیجیتال، مفهوم نسبتا جدیدی است که با گسترش فناوری اطلاعات و بکارگیری آن در جوامع در حال تکامل است. این مفهوم که در مواردی اقتصاد اینترنتی، نوین یا شبکه‌ای نامیده می‌شود، اقتصادی است که بر پایه فناوری‌های دیجیتال شامل شبکه‌های ارتباط دیجیتالی (اینترنت و دیگر شبکه‌های ارزشی افزوده) رایانه ها، نرم افزار و دیگر فناوری‌های اطلاعاتی مرتبط استوار است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی