کد خبر: ۱۵۸۵۱
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۳

راه‌اندازی پلتفرم ویدئو کنفرانس و آموزش مجازی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به راه‌اندازی پلتفرم ویدئو کنفرانس و آموزش مجازی با 25 هزار کاربر آنلاین شده است.

به گزارش« نبض فناوری» علی‌اکبر چراغی صنوبری، مدیرعامل شرکت پایوران مه‌داده پویش در مورد پلتفرم آموزش مجازی و سامانه ارتباط تصویری با برند تجاری «روبرو» توضیح داد و گفت: ویژگی‌های شاخص این پلتفرم که آن را از دیگر سامانه‌های ارتباط صوتی و تصویری وب و موبایل موجود جدا می‌کند، تعرفه کمتر آن در شبکه ملی اطلاعات و مصرف کمتر حجم دیتای اینترنت کاربر و همچنین پایداری تصویر و کیفیت مطلوب ارتباط تصویری در برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس است. در حال حاضر قراردادهایی با بانک‌ها برای ارائه مشاوره تصویری در شعب بانک‌ها و ارتباط بین شعب سازمان بانک مسکن منعقد شده است. همچنین مذاکراتی با بانک صادرات برای ارائه این محصول آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت پایوران مه‌داده پویش ویژگی دیگر این محصول را لایه باز بودن و قابلیت شخصی‌سازی آن متناسب با نیاز مشتری عنوان کرد و گفت: بر اساس قابلیت تطابق عملکرد سامانه با نیاز مشتری توانستیم با مجموعه‌های مختلفی همکاری داشته باشیم به‌طوری‌که با سازمان فناوری اطلاعات تفاهمنامه‌ای امضا کردیم و خدمات این پلتفرم را متناسب با نیاز مشتریان در سازمان حج و زیارت، مدارس و شرکت‌های خصوصی و دولتی برای برگزاری ویدئو کنفرانش و آموزش مجازی تغییر دادیم.

چراغی مزیت رقابتی این محصول نسبت به پلتفرم‌های ویدئو کنفرانس دیگر را امنیت پلتفرم مبتنی بر قابلیت تغییر متناسب با نیاز متقاضی بیان کرد و گفت: بیش از 80 درصد از مشتریان ما پیش از این از سرویس‌های دیگر ویدئو کنفرانس خارجی چون Adobe Connect و اسکای روم استفاده کرده‌اند و به دلیل عدم پایداری تصویر، صدا و کیفیت پایین ارتباط به سمت استفاده از محصول ما روی آورده‌اند. در حال حاضر سایت Evand برگزار کننده رویدادهای آنلاین از پلتفرم «روبرو» استفاده می‌کند. البته قابلیت‌هایی چون امکان ضبط برای سرور و داشبود برای دوره‌ها در آموزش مجازی و همچنین وجود کارتابل برای دانشجویان و دانش آموزان به محبوبیت این پلتفرم افزوده است.

مدیرعامل شرکت پایوران مه‌داده پویش ادامه داد: امکان برقراری ارتباط ویدئویی در بستر امن ویژگی دیگری است که نمونه‌های خارجی در ایران فاقد آن هستند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های لازم برای هر نرم‌افزار، انطباق پذیری با زبان رایج کشوری است که در آن سرویس ارائه می‌شود. از آنجا که سرویس ابری برگزاری ویدئو کنفرانس و جلسات آنلاین ویدئویی «روبرو» توسط متخصصان داخلی کشور طراحی و پیاده‌سازی شده بسیاری از قابلیت‌های زبان فارسی اضافه شده است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های زبان فارسی که به این نرم‌افزار افزوده شده شامل تقویم شمسی و فارسی، محیط چت عمومی و اختصاصی فارسی و مناسب سلیقه اقوام ایرانی، استفاده از آیکون‌های مناسب با عناوین فارسی مناسب، پشتیبانی از عناوین جلسه فارسی، مناسب‌سازی برای محتواهای ایرانی است.

وی همچنین بر محیط ساده و راحت و کاربرپسند پلتفرم «روبرو» تاکید کرد و گفت: انواع کاربران و استفاده کنندگان با هر تخصص و سطح آشنایی با فناوری اطلاعات، به راحتی و بدون دردسر می‌توانند در سریعترین زمان ممکن ویدئو کنفرانس و جلسه آنلاین تصویری خود را تشکیل داده و اعضای جلسه را به راحتی به جلسه دعوت کنند.

مدیرعامل شرکت پایوران مه‌داده پویش در مورد تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع 440 میلیون تومان از صندوق نوآوری و همچنین از صندوق پژوهش و فناوری پردیس تسهیلات دریافت کردیم و همچنان برای توسعه پلتفرم به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

چراغی در مورد مزایای زیر ساخت ابری سرویس ویدئو کنفرانس «روبرو» افزود: استفاده از نرم‌افزارها به صورت جزیره‌ای مشکلات متعددی از جمله نیاز به نصب و راه‌اندازی، خرید و نصب مداوم نسخه‌های جدید، امکان ازهم‌گسستگی اطلاعات، خطر از دست رفتن داده‌ها و اطلاعات و نیاز مداوم به پشتیبان‌گیری برای استفاده کنندگان ایجاد می‌کند، اما امروزه با فراهم آمدن زیرساخت‌های سرویس‌های ارائه دهنده خدمات ابری، اکثر این مشکلات و نگرانی‌ها رفع شده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی