کد خبر: ۱۵۸۵۲
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۸

اجرای ۱۷۷ طرح پژوهشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی

در حال حاضر ۱۷۷ طرح پژوهشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری در حال اجرا است.

به گزارش« نبض فناوری» این اقدام با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، تامین نیازهای داخلی و کاهش میزان وابستگی ها در مراکز علمی و تخصصی در سطح کشور انجام می‌شود.

در نتیجه 15مرحله فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری برای حمایت از طرح­های پژوهشی، از مجموع صدها ایده تحقیقاتی ارائه شده در سال های اخیر، جمعا 292 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی در حوزه علوم و فناوری ­های شناختی تحت پوشش چتر حمایتی این ستاد قرار گرفتند که تا کنون 115 طرح با حمایت های ستاد به اتمام رسید.

همچنین در سال گذشته با انتشار 7 فراخوان این ستاد، 207 طرح پژوهشی و تحقیقاتی از سوی محققان، اساتید و پژوهشگران از مراکز علمی و پژوهشی برای برخورداری از حمایت ستاد ارائه شد که 63 طرح برای اجرا از سوی کمیته داوران مورد تصویب قرار گرفت.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی و پیشبرد اجرای طرح های تحقیقاتی درحال حاضر با بیش از یک هزار تن از اساتید، محققان و متخصصان در افزون بر پنجاه مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

به واسطه حمایت های این ستاد، هم اینک طرح های متعددی در زمینه نگاشت مغز، ایمپلنت های مغزی، ارتباط بین مغز و ماشین و سایر حوزه ها در حال اجرا است که نشانگر کسب پیشرفت های علمی و تحقیقاتی گسترده در علوم شناختی در داخل کشور است.

ساخت انواع دستگاه های تصویربرداری نوری از مغز، ثبت سیگنال های مغزی و تحریک مغزی از جمله دستآورهای اجرای طرح های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت فن آوری های شناختی در کشور بشمار می آید.

همچنین ستاد در راستای اهداف و سیاست های راهبردی خود تلاش می کند با حمایت از طرح های پژوهشی و استفاده از امکانات و ظرفیت های داخلی، فرصت ها و بسترهای لازم را برای ترویج و ارتقای حوزه های شناختی در کشور فراهم آورد و با تامین نیازهای این حوزه در داخل، زمینه دستیابی به خودکفایی و کاهش وابستگی ها هرچه بیشتر فراهم شود.

طرح های پژوهشی در این فراخوان ها در زمینه پژوهش های کاربردی و بنیادی شناختی مبتنی بر نگاشت مغز، پژوهش در حوزه بالینی و علوم اعصاب شناختی، فن آوری شناختی برای ارزیابی و بازتوانی شناختی، توسعه فن آوری های شناختی مرتبط با ارتباط بین مغز و ماشین و مغز با مغز، مدل سازی شناختی، توسعه و بومی سازی و هنجاریابی آزمون های ارزیابی شناختی، روانشناسی شناختی، توسعه روش ها و ابزارهای توانبخشی شناختی، توسعه ابزارها و فن آوری های مورد نیاز کشور در حوزه شناختی، پژوهش های کاربردی و بنیادی در آموزش و پرورش شناختی، مدیریت شناختی و اقتصاد شناختی قرار دارند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی